Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

توصیه تزریق دوز تقویت کننده به کانادایی‌هایی که دو دوز واکسن AstraZeneca دریافت کرده‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

طبق دستورالعمل‌های اخیر کمیته ملی مشاوره ایمن سازی‌ (NACI) احتمال تزریق دوز تقویت کننده واکسن کووید-۱۹ به جمعیت حساس کانادا، از جمله افرادی که دارای نقص ایمنی هستند، وجود دارد.

افرادی که دو دوز واکسن AstraZeneca و یا واکسن تک‌ دوزی Johnson & Johnson را دریافت کرده‌اند می‌توانند دوز تقویت کننده را دریافت کنند. برای دریافت دوز تقویت کننده باید ۶ ماه از تکمیل واکسیناسیون گذشته باشد.

دکتر ترزا تام رئیس بهداشت عمومی کانادا در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «در حال حاضر واکسن‌های کووید-۱۹ مورد استفاده در کانادا می‌توانند در محافظت بیشتر مردم در مقابل بیماری‌های جدی ناشی از کروناویروس تأثیرگذار باشند. با این وجود شواهد اخیر نشان می‌دهد به مرور زمان میزان اثربخشی واکسن‌ها کاهش یافته است.»

کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که در خط مقدم فعالیت می‌کنند و در تماس مستقیم با بیماران قرار دارند نیز ممکن است دوز تقویت کننده را دریافت کنند.

افراد ۷۰ تا ۷۹ ساله و افرادی که از اقوام اولیه کانادا، اینویت و متیس هستند یا در میان این جوامع زندگی می‌کنند نیز می‌توانند دوز تقویت کننده را پس از گذشت شش ماه از انجام واکسیناسیون کامل دریافت کنند.

گروه‌های ذکر شده باید واکسن mRNA که شامل واکسن‌های Pfizer یا Moderna می‌شود را دریافت کنند.

به گفته NACI در حال حاضر هیچ مدرکی مبنی بر کاهش گسترده میزان حفاظت واکسن‌ها در جمعیت کانادا که به طور کامل ایمن سازی شده‌اند وجود ندارد.

 

منبع: Dailyhive