Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

گرمایش جهانی از سرمای زمستان در تورنتو کاسته

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هرچند در هفته اخیر تورنتو سرمای شدید و بارش گسترده برف را تجربه کرده، اما نیمه نخست زمستان شهر بسیار کم‌رنگ و بی‌رمق بود.

بگفته دیوید فیلیپس متخصص ارشد اقلیم‌شناسی در Environment Canada زمستان کنونی تا به اینجا در مقایسه با سال‌های گذشته گرم‌تر بوده و برای ارائه آمار نهایی باید تا اواخر اپریل منتظر ماند.

او افزود: دماهای ثبت شده در نیمه نخست زمستان به طور محسوس بالاتر هستند. میانگین دمای ماه نوامبر و دسامبر تورنتو بترتیب سه و دو درجه بالاتر از نرمال بوده و در ماه ژانویه نیز دمای هوا سه درجه گرم‌تر از نرمال گزارش شده است.

البته این روند در ماه فوریه دگرگون شد و تاکنون دمای هوا به طور میانگین سه درجه سردتر از نرمال بوده است. در سه ‌هفته گذشته دمای تورنتو کاهش یافته و با ورود طوفان برفی اخیر چهره شهر کاملا زمستانی شده است.

فیلیپس با اشاره به غیرقابل پیشبینی بودن زمستان تاکید کرد در برخی سال‌ها بارش برف تا ماه اپریل نیز ادامه یافته و سال گذشته تا آخرین ماه بهار دماهای پایین داشته‌ایم.

به گفته سخنگوی Environment Canada National Severe Weather تاکنون میزان بارش برف ماه فوریه در تورنتو 24.6 سانتی‌متر بوده که در مقایسه با رقم 53.4 سانتی‌متر سال گذشته بسیار کمتر است. با اینحال نسبت به میانگین درازمدت (داده‌های 1991 تا 2010) 0.6 سانتی‌متر بیشتر بارش داشتیم.

اما میزان بارش ماه ژانویه بسیار کمتر بوده و در مقایسه با رکورد 30.4 سانتی‌متری سال قبل 10.4 سانتی‌متر برف کمتری در شهر باریده است.

منبع: Tornto Star