Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

آلبرتا به ‌دنبال ساخت واکسن COVID-19

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

آلبرتایی‌ها به ابتکار و حل مسئله شهرت دارند و دولت استانی امیدوار است که سازمان‌های محلی بتوانند برای این مشکل جهانی راه حل پیدا کنند.

این استان از شرکت‌ها و سازمان درخواست کرده است که پیشنهادات خود را برای تولید و ساخت واکسن COVID-19 در آلبرتا  تا 21 مارس ارسال کنند.

دولت معتقد است که آلبرتا می‌تواند هدایت برنامه مبارزه با COVID-19 را در دست بگیرد، زیرا این استان خانه پژوهشگران مشهور جهان است و زیرساخت‌های منحصربه‌فردی دارد که می‌تواند تولید واکسن‌ها را پشتیبانی کند.

داگ شویتزر وزیر مشاغل، اقتصاد و نوآوری در بیانیه‌ای گفت: «بهبود اقتصاد آلبرتا، کانادا و جهان به دستیابی به واکسیناسیون همگانی علیه COVID-19 بستگی دارد. دولت ما در حال بررسی فرصت‌های بالقوه تولید و ساخت واکسن در کانادا است.»

وزارت مشاغل، اقتصاد و نوآوری آلبرتا برای تقویت رشد بخش دارویی و علوم زیستی در حال ایجاد راهکار است. توسعه ظرفیت تولید داروسازی بخش اصلی این برنامه راهبردی است.

اگرچه احتمال استفاده از واکسن‌های ساخت آلبرتا در برنامه فعلی واکسیناسیون COVID-19 امکان‌پذیر نیست، اما دولت امیدوار است که این پروژه بتواند در صورت وجود پاندمی‌های بعدی مسیری برای دستیابی به واکسن مورد نظر ایجاد کند.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت در یک کنفرانس گفت: «ما کار خود را بر روی این پروژه ادامه می‌دهیم. تمرکز این پروژه فقط ساخت واکسن COVID-19 در داخل کشور نیست، بلکه قصد داریم برای پاندمی‌های آینده و پاسخ به نیازهایمان با استان‌های دیگر مانند منیتوبا و انتاریو همکاری کنیم.»

شرکت‌ها و سازمان‌ها می‌توانند پیشنهادات خود را از ۸ مارس تا نیمه‌شب ۲۱ مارس به صورت آنلاین ارسال کنند.

براساس اطلاعات دولت آلبرتا،  از 6 مارس 290،391 دوز واکسن COVID-19 در این استان تجویز شده است. در حال حاضر 90،937 آلبرتایی واکسینه شده‌اند.

 

منبع: Dailyhive