Friday, April 19, 2024
-2.3 C
Calgary

آلبرتا کیت‌های تست فوری بیشتری توزیع می‌کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

دولت آلبرتا قصد دارد برنامه موفقیت‌آمیز توزیع کیت‌های تست فوری COVID-19 در مراکز مراقبتی، پناهگاه‌های‌ افراد بی‌خانمان، مدارس، بیمارستان‌ها و بیزینس‌ها را ادامه دهد. در همین راستا علاوه بر 1.2 میلیون کیت پیشین، بزودی دو میلیون کیت تست فوری دیگر هم در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد.

هدف این برنامه تشخیص فروی بیماران، قرنطینه زودهنگام و جلوگیری از شکلگیری زنجیره‌های انتقال است.

تایلر شاندرو وزیر بهداشت آلبرتا در اینباره گفت: تاکنون توزیع کیت‌های تست فوری در مراکز مراقبتی، پناهگاه‌ها و مراکز شغلی بزرگ موفقیت‌آمیز بوده است. برنامه تست فوری در راستای استراتژی کلی COVID-19 انجام شده تا از شهروندان آسیب‌پذیر حفاظت کرده و خود را با سرعت بالای شیوع ویروس منطبق کنیم. بسیار خرسندم که می‌توانیم ابزاری جدید برای شناسایی سریع بیماری و قطع زنجیره انتقال در اختیار بیزینس‌ها و بخش‌های خدماتی قرار دهیم.

تمام مراکز خدماتی و بیزینس‌ها می‌توانند برای دریافت کیت تست فوری درخواست دهند، اما بیزینس‌ها و سازمان‌های خاص در اولویت قرار دارند. ازجمله آن‌ها می‌توان به مراکز دارای جمعیت آسیب‌پذیر، واحدهای کاری با ریسک بالا، گروه‌های امدادی، صنایع حیاتی، مراکز خدمات اضطراری و بخش‌های تاثیرگذار در روند بازگشایی اقتصادی و اجتماعی اشاره کرد.

بگفته مقامات استانی، سازمان‌ها برای دریافت کیت‌های تست فوری باید برنامه غربالگری ارائه دهند.

این برنامه شامل پروتکل‌های انجام آزمایش، نحوه استفاده از تجهیزات حفاظت شخصی، روند اعلام نتایج و چگونگی مدیریت افراد دارای نتیجه تست مثبت است.

تست‌ باید توسط فردی عادی و آموزش‌دیده و یا در شرایط خاص توسط خود فرد انجام شود. در هر حالت یک کارمند بهداشتی برنامه غربالگری را زیر نظر خواهد داشت.

آلبرتا از اکتبر 2020 حدود 2.6 میلیون کیت تست فوری دریافت کرده و طبق برنامه‌ریزی‌ها تا پایان اپریل یک میلیون کیت دیگر نیز دریافت می‌کند.

منبع: Daily Hive