Friday, April 19, 2024
3.8 C
Calgary

افتتاح مرکز جدید تست COVID-19 در شمال‌شرق کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با رسیدن نرخ موارد فعال COVID-19 آلبرتا به بالاترین حد از ابتدای موج سوم پاندمی، northeast Calgary بار دیگر به قطب شیوع ویروس در شهر تبدیل شده است.

میزان بالای شیوع بیماری در این ناحیه سازمان بهداشت آلبرتا را مجاب کرده تا یک مرکز تست COVID-19 جدید در آن راه‌اندازی کند.

هم‌اکنون نرخ بیماران فعال این ناحیه 695.9 مورد در هر 100,000 نفر است. این درحالیست که رقم مذکور برای کلگری 524.5 مورد در هر 100,000 نفر می‌باشد.

البته این نرخ برای نواحی بحرانی چون Fort McMurray و بنف بسیار بالاتر است.

در موج دوم همه‌گیری نیز وضعیت ناحیه شمال‌شرقی بدتر از دیگر نقاط کلگری بود. فاکتورهایی چون ناکافی بودن ظرفیت بهداشتی و درمانی و وجود خاوارهای پرجمعیت ازجمله دلایل این امر عنوان شده‌اند.

از اینرو AHS اقدام به راه‌اندازی یک مرکز جدید تست pop-up در northeast Calgary کرده است.

این مرکز تست walk-up در محوطه پارکینگ McKnight-Westwinds LRT قرار داشته و میزبان شهروندان مبتلا به COVID-19 و کسانی که با مبتلایان در تماس بوده‌اند، می‌باشد. این مرکز از دوشنبه تا جمعه، بین ساعت 8 صبح تا 9 شب، فعال است. در حال حاضر ظرفیت روزانه آن 500 تست بوده و امکان افزایش تا 2,000 تست را دارد.

همزمان بحث درباره افزایش ظرفیت واکسینانسیون این ناحیه نیز مطرح شده تا جلوی شیوع بیشتر ویروس گرفته شود.

ناهید ننشی شهردار کلگری با ابراز خرسندی از افتتاح این مرکز گفت: شهروندان باید بخاطر داشته باشند که شیوع گونه‌های جدید تنها به شمال‌شرق شهر خلاصه نمی‌شود، بلکه کل کلگری درگیر بیماریست. با اینحال وضعیت محلات northeast بسیار بدتر بوده و زندگی شهروندان را شدیدا تحت تاثیر قرار داده است.

منبع: Calgary Herald