Thursday, April 18, 2024
1.6 C
Calgary

بریتیش کلمبیا در نظر دارد فاصله میان دوزهای واکسن کووید-۱۹ را کمتر کند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشتی بریتیش کلمبیا می‌گویند قصد دارند فاصله میان دریافت دوز اول و دوم واکسن کووید-۱۹ را کاهش دهند.

در یک کنفرانس مطبوعاتی با حضور دکتر بانی هنری، مسئول ارشد بهداشت استان و آدریان دیکس وزیر بهداشت، دکتر هنری گفت این استان در تهیه واکسن به «نقطه جدید و امیدوارکننده‌ای» رسیده است و انتظار می‌رود بیش از یک میلیون دوز واکسن کووید-۱۹ در ماه مه وجود داشته باشد.

او تأكید كرد: «این یک خبر خوب برای همه ما است و به این معنی است که همه افراد واجد شرایط قبل از روز کانادا به واکسن دسترسی خواهند داشت. این موضوع باعث می‌شود که به فاصله موجود میان دریافت دوز اول و دوم واکسن فکر کنیم.»

در اوایل ماه مارس، مقامات بهداشت اعلام کردند که قرار است بین دوز اول و دوم فاصله‌ ایجاد کنند. این فاصله به ۱۶ هفته افزایش یافت و مقامات بهداشت اظهار داشتند که تأثیر دوز اول حداقل چهار ماه به طول می‌انجامد.

هنری می‌گوید با افزایش قابل‌توجه واکسیناسیون و تأمین واکسن، از مقامات بهداشتی انتظار می‌رود که فاصله موجود میان دریافت دو دوز را کاهش دهند.

او توضیح می‌دهد که در حال بررسی پتاسیل کاهش فاصله موجود به کمتر از ۱۶ هفته هستند. در حال حاضر نیز افرادی که در ابتدای برنامه واکسیناسیون همگانی واکسن خود را دریافت کرده‌اند، برای دریافت دوز دوم مطلع می‌شوند.

طی این هفته نیز بزرگسالان بالای ۵۰ سال می‌توانند برای دریافت نوبت واکسیناسیون خود ثبت نام کنند.

منبع: Dailyhive