Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

اهمیت تحصیل در کانادا و بررسی گزینه‌های مهاجرتی بعد از فارغ‌التحصیلی

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا از طریق سیستم آموزشی در سطح جهانی، فرهنگ صمیمانه و پذیرا، یادگیری انتخابی زبان‌های فرانسه و انگلیسی و هزینه‌های مناسب و مطلوب زندگی، رتبهٔ سوم جهان را در زمینهٔ جذب دانشجویان بین‌المللی از آن خود کرده است. بسیاری از کانادایی‌های جدید برای به دست آوردن تابعیت این کشور از طریق تحصیلات دوره متوسطه اقدام کرده‌اند.

کانادا با تشویق طرح‌های مهاجرتی‌ که دانشجویان بین‌المللی را حمایت می‌کنند افراد تحصیل‌کرده و اعضای سازندهٔ جامعه را جذب می‌کند که از طریق دانش و تخصصشان در بهترین شرکت‌های کانادا، به‌عنوان پزشک و دانشمند و غیره ایفای نقش می‌کنند. کانادا با جمعیت فارغ‌التحصیل ۶۴۲،۰۰۰ نفری رتبهٔ سوم بهترین کشور در زمینهٔ دانشجویان بین‌المللی را کسب کرده است. سه عامل اصلی در این  موفقیت: سیستم آموزشی دانشگاه‌ها و کالج‌ها. محیط گرم و صمیمی. هزینه‌ٔ مناسب تحصیل و زندگی نسبت به ایالات متحده، استرالیا و انگلستان است.

تحصیل و کار در کانادا

تحصیل در کانادا بسیار با ارزش است. فارغ‌التحصیلان بین‌المللی می‌توانند واجد شرایط دریافت مجوز کار و برنامه‌های مهاجرتی شوند که منجر به اقامت دائم می‌شود.

در طول تحصیل تمام وقت با مجوز معتبر تحصیلی، دانش‌آموزان می‌توانند در طول سال تحصیلی خود تا 20 ساعت در هفته و در تعطیلات برنامه‌ریزی شده به‌صورت تمام وقت کار کنند. فارغ‌التحصیلان می‌توانند پس از اتمام دورهٔ تحصیلات متوسطه برای دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) اقدام کنند. این مجوزها که حداقل دارای هشت ماه اعتبار هستند و ممکن است حداکثر تا سه سال نیز ادامه داشته باشند، باعث ایجاد آزادی در کار قانونی این کشور می‌شوند. دارندگان PWGP می‌توانند کار تمام وقت یا نیمه وقت را انتخاب کنند. این افراد این امکان را دارند که برای خودشان و یا یک کارفرما کار کنند. مهمتر از همه این است که این افراد از شرط ارزیابی تأثیر بازار کار کانادا (LMIA) معاف هستند.

دستیابی به اقامت دائم

یکی از روش‌های کاربردی برای دستیابی به اقامت دائم، فارغ‌التحصیلی از یک موسسهٔ تحصیلات تکمیلی در کانادا است. در هر یک از ۱۰ استان کانادا حداقل یک جریان مهاجرتی وجود دارد که به استخدام اشخاصی که از موسسات کانادایی فارغ‌التحصیل شده‌اند اختصاص داده شده است. بسیاری از استان‌ها بیش از یک برنامهٔ در جریان دارند: برای مثال منیتوبا سه و بریتیش کلمبیا چهار برنامهٔ مهاجرتی دارد. بسیاری از این جریانات برروی زمینه‌های ‌خاص مانند علوم طبیعی یا کاربردی متمرکز هستند. همچنین مسیرهایی برای افرادی که قصد کارآفرینی دارند نیز وجود دارد. بعضی از برنامه‌ها نیز برای مقاطع تحصیلی خاص مانند کارشناسی ارشد یا دکتری طراحی شده‌اند.

دانشجویان بین‌المللی که قصد مهاجرت از طریق سیستم Express Entry را دارند می‌توانند از تجربه کار در کانادا استفاده کنند. سیستم Express Entry یک سیستم امتیاز-محور است که توسط دولت کانادا برای اقامت دائم ایجاد شده و‌ دارای سه برنامهٔ مهاجرتی اصلی است: برنامه مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار متخصص فدرال، برنامه مهاجرت به کانادا از طریق نیروی کار فنی فدرال و برنامه مهاجرت به کانادا از طریق تجربه کانادایی. داوطلبان می‌توانند به وسیله تجربه کار تخصصی در کانادا، امتیاز اضافی کسب کنند.

چرا دانشجویان بین‌المللی برای مهاجرت به کانادا داوطلبان ممتازی به حساب می‌آیند

دولت‌های فدرال و استانی دانشجویان بین‌المللی را در اولویت انتخاب خود قرار می‌دهند، زیرا دانشجویان بین‌المللی‌ که از موسسات کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند دارای ویژگی‌های بسیاری هستند که برای کانادا در مهاجرین اقتصادی حائز اهمیت است. این ویژگی‌ها عبارتند از: تحصیل یا تجربه کاری در کانادا، پیشرفت تحصیلی بالا و محدودیت سنی و تحصیل در کانادا و مهارت قوی در زبان انگلیسی یا فرانسه؛ هرکدام از این عوامل کلیدهای دستیابی به اقامت دائم و موفقیت در کانادا به شمار می‌روند.

ادامهٔ استقبال از دانشجویان بین‌المللی

بی‌شک میزبانی از دانشجویان بین‌المللی اولویت کانادا است. با این وجود دولت این کشور به ‌دنبال یافتن راه‌حل‌های نوآورانه برای ورود دانشجویان جدید است. دولت فدرال از موسسات تحصیلات متوسطه دعوت کرده برنامه‌های خود را در این خصوص مطرح کنند. در صورت تأیید این برنامه‌ها توسط دولت، دانشجویان اجازه ورود به کانادا را پیدا می‌کنند. لازم به ذکر است که دولت فدرال تعدادی از قوانین مرتبط با حضور فیزیکی دانشجویان بین‌المللی را در این کشور تغییر داده است. به عنوان مثال در حال حاضر یادگیری از راه دور و آنلاین برای دریافت مجوز تحصیل یا PGWP کافی است و افراد از این طریق واجد شرایط می‌شوند. دولت این قانون را به این دلیل تغییر داده است که دانشجویان خارج از دانشگاه به دلیل کووید-۱۹ جریمه نشوند و مشخص کند که کانادا برای این افراد ارزش قائل است.

به دلیل استقبال از برنامه‌های مهاجرتی کانادا، اداره مهاجرت کانادا (IRCC) مهلت تعیین شده برای برنامه‌های PGWP را تمدید کرده است.

نتیجه: مهم نیست که شما فارغ‌التحصیل منیتوبا با یک پیشنهاد شغلی در همان استان باشید، یا فارغ‌التحصیل Ph.D. که به دنبال اقامت دائم می‌گردد و یا یک کارآفرین فارغ‌التحصیل بین‌المللی که به دنبال راه‌اندازی یک کسب و کار در نوا اسکوشیا است؛ تحصیل در کانادا نه تنها شروع یک تجربهٔ آموزشی هیجان‌انگیز و پربار است، بلکه سکوی پرتابی است که می‌تواند زندگی شما را در کانادا بسازد.

منبع: Cicnews