Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

تأیید واکسن فایزر کووید-۱۹ برای نوجوانان ۱۲ سال به بالا توسط بهداشت کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بهداشت کانادا واکسن کووید-۱۹ Pfizer-BioNTech را برای نوجوانان 12 تا 15 ساله مجاز اعلام کرد. اکنون این ردهٔ سنی می‌تواند واکسن کووید-۱۹ را در کانادا دریافت کند. پیش از این افراد ۱۶ سال به بالا مجاز به دریافت این واکسن بودند.

به گفتهٔ دکتر سوپریا شارما، مشاور ارشد پزشکی بهداشت کانادا، واکسن فایزر اولین واکسنی است که در کانادا برای جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ در نوجوانان تأیید شده است. همچنین واکسن فایزر نخستین واکسنی است که در جهان برای نوجوانان ارائه می‌گردد.

این اعلامیه بر اساس یک آزمایش بالینی و مشاهدهٔ پاسخ قوی آنتی‌بادی در گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ ساله توسط سازندگان این دارو منتشر شد. این شرکت اعلام کرد که بیش از ۲،۲۰۰ نوجوان در این آزمایش شرکت کرده بودند.

بر اساس گزارش شارما، از آغاز همه‌گیری ۲۰٪ از مبتلایان به کووید-۱۹ را در کانادا افراد زیر 19 سال تشکیل می‌دادند. شارما معتقد است در حالی که جمعیت جوان کمتر این بیماری را به صورت جدی تجربه می‌کنند، اما دسترسی به یک واکسن موثر باعث کنترل شیوع در بین خانواده و دوستان این افراد می‌‌شود.

شارما گفت: «مشخصات ایمنی واکسن فایزر در کودکان 12 تا 15 ساله با آنچه که در افراد مسن مشاهده کردیم یکسان است. به بیانی دیگر عوارض جانبی گزارش شده مانند بازو درد، تب و لرز، موقتی و خفیف بوده‌اند.»

وی در ادامه افزود: «در حال حاضر هیچ واکسنی برای کودکان زیر 12 سال در کانادا تأیید نشده است، اما تحقیقات در مورد ایمنی و اثربخشی این واکسن در کودکان ادامه دارد.»

به گفتهٔ شارما زمان ارائه این واکسن در صورت تأیید برای کودکان زیر ۱۲ سال به تصمیمات دولتی وابسته است. از دیگر عوامل مرتبط با تأیید واکسن فایزر برای این ردهٔ سنی جمعیت مناطق و استان‌ها و روند شیوع کووید-۱۹ در مدارس است.

شارما در آخر تأکید کرد که کانادایی‌ها تا پایان واکسیناسیون حداکثری ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشت عمومی هستند. این دستورالعمل‌‌ها شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصلهٔ فیزیکی و شستن دست‌ها می‌شود.

 

منبع: Globalnews