Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

مصرف مشروبات الکلی در پارک‌های کلگری آزاد می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شهرداری کلگری قصد دارد تابستان امسال در قالب یک طرح آزمایشی مصرف مشروبات الکلی در پارک‌های شهر را آزاد کند. اعضای شورای شهر با 12 رای موافق و 2 رای مخالف این طرح را تصویب کردند.

به این ترتیب از تاریخ 1 جون تا 7 سپتامبر شهروندان می‌توانند در محل‌های تعیین‌شده پیکنیک در سطح شهر الکل مصرف کنند. این اماکن‌‎ها را می‌توان بصورت آنلاین رزرو کرد.

در ماه نوامبر داده‌های جمع‌آوری شده طرح به شورا ارائه خواهند شد.

یوتی گوندک، از اعضای شورای شهر، ضمن موافقت با این طرح گفت: نیازی به وضع چارچوب‌های قانونی سفت و سخت برای این موضوع نیست. می‌توان با نصب تابلوهای راهنما، محل شرب الکل را به شهروندان نشان داد. اختصاص محل‌ها پیکنیک برای این کار غیرضروریست.

مسئولان استفاده از سیستم رزرو برای جمع‌آوری داده‌های پروژه را الزام‌آور می‌دانند.

مصرف الکل در اماکن عمومی شهر کلگری ممنوع است. البته رویدادها و فستیوال‌هایی که با مجوز Alberta Gaming, Liquor and Cannabis برگزار می‌شدند، امکان فروش الکل را دارند.

یک نظرسنجی در سال 2019 نشان داد اکثر شهروندان موافق مصرف الکل در اماکن عمومی هستند. با اینحال مقامات اجرای طرح آزمایشی در آن زمان را بخاطر وجود دیدگاه‌های متفاوت، پیچیدگی‌ اجرا و نیاز به مطالعه بیشتر، عقب انداختند.

در دسامبر 2020 یک نظرسنجی دیگر با محتوای مشابه انجام شد و رشد طرفداران مصرف الکل را نشان داد. 79 درصد شرکت‌کنندگان از مصرف الکل در رویدادهای اجتماعی کوچک در پارک‌ها حمایت کردند.

دکتر کارلا گوستافسون Calgary’s CMOH با انتشار اطلاعیه‌ای مخالفت خود با این اقدام را اعلام کرده و گفت: پارک‌های بدون الکل خطر کمتری برای گردهمایی‌ها و فعالیت‌های بدنی دارند. بعلاوه افزایش محل‌های مصرف الکل می‌تواند خطرات متعددی داشته باشد. ما به اماکن عمومی بدون الکل نیاز داریم. هرچند مصرف الکل بخشی مهم از فرهنگ کلگری در دورهمی‌هاست، اما خطرات خود را دارد. رفتار شهروندان مست می‌تواند در شرایط کنونی به افزایش فشار بر سیستم بهداشتی بیانجامد.

در مقابل جیان‌ارلو کارا، از اعضای شورای شهر، از وضع مقررات مشابه با کشورهای اروپایی حمایت کرد و گفت: اگر این طرح سلامت و امنیت شهروندان در پارک‌ها را به خطر اندازد آن را متوقف می‌کنیم. پارک‌ها متعلق به همه شهروندان هستند.

بزودی اماکن تعیین‌ شده و مقررات این پروژه آزمایشی در وبسایت شهرداری کلگری منتشر می‌شوند.

منبع: CBC