Tuesday, April 23, 2024
16.6 C
Calgary

بیش‌از ۱۰۰هزار نوبت واکسیناسیون در آلبرتا در ۱۵ روز آینده

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استان آلبرتا طی ۱۵ روز آینده بیش از ۱۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون را در دسترس همگان قرار داده است و مقامات این استان انتظار دارند در هفتهٔ آینده برنامه‌ی دوزهای دوم واکسن‌ها به‌روزرسانی شوند.

دکتر دینا هینشاو در یک کنفرانس خبری تأیید کرد که خدمات بهداشتی آلبرتا ۱۰۰ هزار نوبت واکسیناسیون را در هفته‌های آینده صادر می‌کند. با این وجود وی اشاره کرد که بیشتر این نوبت‌ها تا اواسط یا تا اواخر هفته آینده قابل رزرو نخواهند بود.

وی در ادامه گفت که مقامات در حال بررسی پیشنهاد ارائه دوز دوم واکسن به آلبرتایی‌ها هستند. وی در ادامه افزود که استان انتظار دارد اطلاعات مرتبط با این موضوع در هفته پیش رو به‌روزرسانی شود.

هینشاو معتقد است که می‌توانند خیلی زود دوزهای دوم واکسن را در دسترس همگان قرار دهند.

به گفتهٔ دکتر هینشاو با توجه به محموله‌های واکسنی که پیش‌بینی می‌شود طی هفته‌های آینده به دستشان برسد، انتظار دارند تا اوایل تابستان دوزهای دوم واکسن را به اکثر مردم آلبرتا تزریق کرده باشند.

از ۲۶ مه ، ۲،۶۱۵،۷۴۷ دوز واکسن کووید-۱۹ در آلبرتا تجویز شده است و ۳۶۳،۹۲۶ نفر به طور کامل با دو دوز واکسیناسیون شده‌اند.

روز پنجشنبه آلبرتا ۵۱۳ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را گزارش کرد و این یازدهمین روز متوالی است که کمتر از ۱۰۰۰ مورد جدید ابتلا در روز مشاهده می‌شود. تعداد موارد فعال استان نیز به ۱۰،۰۱۷ کاهش یافته است.

تعداد بستری‌شدگان نیز ۱۰ نفر کاهش داشته و به ۵۳۸ نفر رسیده است که از این تعداد ۱۵۰ بیمار در بخش‌ مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

یک مورد مرگ ناشی از این بیماری در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که تعداد درگذشتگان مرتبط با کووید-۱۹ را در این استان به ۲،۱۹۹ نفر می‌رساند.

از آغاز شیوع همه‌گیری کووید-۱۹، آلبرتا ۲۲۵،۹۳۷ مورد ابتلا را تایید کرده است که ۲۱۳،۷۲۱ نفر از آنها تاکنون بهبود یافته‌اند.

 

منبع: Dailyhive