Saturday, April 20, 2024
-2 C
Calgary

کاهش سرعت مجاز در معابر کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از دیروز دوشنبه 31 می سرعت مجاز در اکثر معابر شهری کلگری کاهش یافته است.

اعضای شورای شهر کلگری در تاریخ 1 فوریه با اکثریت آرا قانون کاهش سرعت مجاز در خیابان‌های شهر را تصویب کردند. بر این اساس سرعت مجاز در خیابان‌های مسکونی با 10 کیلومتر کاهش، از 50 به 40 کیلومتر در ساعت، رسید.

همزمان سرعت مجاز در معابر بدون تابلو نیز کم شده و به 40 کیلومتر در ساعت کاهش یافته است.

حداکثر سرعت مجاز در مسیرهای Collector (اتصال خیابان‌های مسکونی به مسیرهای اصلی) نیز  50 کیلومتر در ساعت می‌باشد، اما سرعت در Crowchild Trail، Memorial Drive یا Anderson Road تغییر نمی‌کند. سرعت مجاز در معابر مجاور پارک‌های بازی نیز همچون گذشته از ساعت 7:30 صبح تا 9 شب 30 کیلومتر در ساعت است.

مسئولان شهرداری امیدوارند این تصمیم همزمان با گرم‌تر شدن هوا و افزایش حضور شهروندان در سطح شهر، موجب افزایش امنیت دوندگان، دوچرخه‌سواران و عابرین شود.

تونی چرچیل مهندس ارشد ترافیک در شهرداری کلگری گفت: هرساله حدود 9,100 تصادف رانندگی در معابر مسکونی کلگری رخ می‌دهد. کاهش سرعت مجاز زندگی شهروندانی که در مجاورت خیابان‌ زندگی می‌کنند را بیش از دیگران متاثر می‌کند.

شهرداری پیش از اجرای این قانون اقدام به انتشار آنالیزهای هزینه‌ای و تکنیکی کرد. بر این اساس کاهش جزئی سرعت مجاز احتمال تصادفات را کم می‌کند.

طبق نتایج این بررسی‌ها، سرعت پایین‌تر به رانندگان اجازه می‌دهد زمان بیشتری برای واکنش داشته باشند، محدوده دیدشان افزایش یابد و احتمال بروز تصادفات شدید کمتر شود. همچنین دوچرخه‌سواران و عابرین در چنین شرایطی زمان بیشتری برای واکنش خواهند داشت.

چرچیل در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهرداری کلگری متعهد شده تا جاده‌های امن‌تری در اختیار شهروندان قرار دهد. فرقی ندارد که راننده، عابر یا دوچرخه‌سوار باشید، بهرحال هنگام تصادف سرعت تاثیرگذارترین فاکتور بر میزان جراحات و صدمات است.

شما می‌توانید با مراجعه به نقشه‌ موجود در وبسایت شهرداری، درباره وضعیت محل سکونت و جزئیات این قانون اطلاعات لازم را کسب کنید.

منبع: Daily Hive