Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

کانادایی‌ها مشغول برنامه‌ریزی سفرهای جاده‌ای در تابستان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

تقریبا نیمی از شهروندان کانادا مشغول برنامه‌ریزی سفر جاده‌ای در تابستان هستند. این میزان در مقایسه با سال قبل رشد حدودا 10 درصدی را نشان می‌دهد.

براساس نظرسنجی Leger Marketing (به سفارش Toyota Canada)، بیش از سه چهارم (76 درصد) کانادایی‌ها می‌گویند که پاندمی موجب شده حضور در فضای باز و دامن طبیعت برایشان ارزشمندتر شود. دو سوم (65 درصد) شهروندان نیز معتقدند که پاندمی تجربه سفر در داخل کانادا را برای آن‌ها شیرین‌ کرده است.

مطابق این نظرسنجی اکثریت شهروندان (73 درصد) مجبور به تغییر برنامه تعطیلات تابستانی بخاطر پاندمی شده‌‌اند و هشتاد درصد آن‌ها در مقایسه با گذشته کمتر از خانه دور می‌شوند. حدود نیمی از کانادایی‌ها (43 درصد) نیز معتقدند تابستان امسال بهترین زمان برای گشت‌وگذار در کانادا و سفر جاده‌ایست.

دو سوم (67 درصد) از کسانی که در حال برنامه‌ریزی برای سفر جاده‌ای هستند نیز برنامه‌ کوتاه و یکروزه را ترجیح می‌دهند. همچنین 35 درصد افراد تنها چهار تا شش ساعت از منزل دور می‌شوند.

بگفته شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، برنامه‌های کوهنوردی، پیاده‌روی، دو، اسکیت‌سواری، کمپینگ و تماشای منظره محبوب‌ترین فعالیت‌ها در تابستان خواهند بود.

نیمی از پاسخگویان نیز قصد دارند همزمان با سفر به طبیعت، در صورت امکان، با دوستان و اعضای خانواده دیدار کنند.

همزمان با افزایش اقبال شهروندان از طبیعت و مقاصد سبز، کانادایی‌ها می‌خواهند سازگاری سفر با محیط‌زیست را نیز افزایش دهند. در همین راستا بیش از نیمی از افراد (58 درصد) به دنبال استفاده از اتومبیل هیبریدی برای سفر جاده‌ای هستند.

سه چهارم (75 درصد) پاسخگویان نیز با هدف بالا بردن پروتکل‌های بهداشتی، در اماکن عمومی ماسک می‌زنند.

استفن بیتی، معاون شرکت Toyota Canada، در اینباره گفت: جای شگفتی نیست که پاندمی علاقه شهروندان به سفر جاده‌ای را افزایش داده و آ‌ن‌ها برای کشف زیبایی‌های کانادا لحظه‌شماری می‌کنند. خوشبختانه در کشوری زندگی می‌کنیم که مناظر دیدنی و جاذبه‌های طبیعی بسیار دارد و افزایش تمایل شهروندان خبری بسیار خوب است.

منبع: Daily Hive