Tuesday, April 16, 2024
1 C
Calgary

کلگری: سرقت ۶۰هزار دلار الوار به دنبال گرانی شدید چوب در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

همزمان با گرانی قیمت چوب و الوار در سرتاسر دنیا، به خصوص ایالات متحده و کانادا، گزارش‌ها درباره سرقت الوار در کانادا رو به افزایش گذاشته است.

پلیس کلگری می‌گوید با اینکه همیشه گزارش‌هایی درباره سرقت چوب از کارگاه‌های ساخت‌و‌ساز به دست این اداره می‌رسد، اما از آخر زمستان تعداد آنها افزایش یافته است.

با گرم شدن هوا که اخیرا موج جدیدی از آن را داریم، گزارش‌های زیادی درباره سرقت چوب از تریلرهای ترانزیتی هم به پلیس رسیده است.

گروهبان نیک ویلشر از تیم جلوگیری از جرائمِ اداره پلیس کلگری می‌گوید سرقت چوب که قبلا در مقادیر کم رخ می‌داد، حالا به سرقت یک بار کامل از خودروها رسیده است.

در جدیدترین مورد باری به ارزش ۶۰,۰۰۰ دلار از یک تریلی دزدیده شده. او می‌گوید: «معمولا سرقت چوب در مقادیر کم اتفاق می‌افتاد. اما وقتی درباره سرقت از چند تریلی چوب حرف می‌زنیم، حجمش زیاد می‌شود.»

پلیس کلگری می‌گوید این سرقت‌ها در مناطقی رخ می‌دهد که کارگاه‌های ساختمان‌سازی بزرگ وجود دارند، یعنی مناطق جنوب شرق، شمال غرب و شمال شرق که توسعه ساختمانی شدت گرفته است.

سرقت از تریلی‌ها نیز اغلب در توقفگاه‌های بین‌راهی اتفاق می‌افتد، جایی که راننده‌ها برای استراحت شبانه پارک می‌کنند.

البته این پدیده مختص کلگری نیست. گروهبان ویلشر می‌گوید پلیس کلگری در تماس دائمی با همکارانش در سایر مناطق است و سرقت چوب در بقیه استان‌ها نیز روند فزاینده‌ای دارد.

گروهبان ویلشر می‌گوید: «سارقان به ارزش چوب در این دوران پی برده‌اند و برای سرقت نقشه می‌کشند.»

پارسال در چنین موقعی قیمت هر متر مکعب چوب حدود ۱۰۶ دلار (امریکا) بود و امروز ۵۳۰ دلار است.

منبع: Daily Hive