Thursday, March 28, 2024
0.3 C
Calgary

کمتر از ۳۰۰ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با ثبت ۲۰۹ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ در آلبرتا، تعداد موارد فعال استان به ۶،۷۷۱ مورد رسید.

در حال حاضر ۴۳۸ نفر به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان بستری هستند که این تعداد نسبت به تعداد بستری در روز دوشنبه یک نفر کاهش پیدا کرده است. این تعداد شامل ۱۲۷ بیمار بستری در بخش مراقبت‌های ویژه نیز می‌شود.

طی  ۲۴ساعت گذشته نیز یک مورد مرگ ناشی از این بیماری گزارش شده است که تعداد جانباختگان را به ۲،۲۲۸ نفر می‌رساند.

آلبرتا از ابتدای شیوع همه گیری ۲۲۷،۷۱۸ مورد ابتلا به کووید-۱۹ را تایید کرده است که ۲۱۸،۷۱۹ نفر از این افراد بهبود یافته‌اند.

استان آلبرتا از روز سه‌شنبه وارد مرحله ۱ بازگشایی استان شده است. در این مرحله غذاخوری‌ها در فضای باز و خدمات شخصی و سلامتی دوباره آغاز به کار می‌کنند. همچنین ظرفیت خرده‌فروشی افزایش می‌یابد و شرکت‌کنندگان بیشتری در مراسم تشییع جنازه، عروسی و گردهمایی‌های فضای باز اجازه حضور خواهند داشت.

فعالیت‌های فیزیکی، نمایشی و تفریحی در فضای باز نیز برای گروه‌های تا سقف 10 نفر و با حفظ فاصله فیزیکی مجاز است. نخست وزیر جیسون کنی اعلام کرد که این استان برنامه گسترش واکسن کووید-۱۹ را پیگیری می‌کند و افرادی که اولین دوز واکسن خود را در ماه مارس دریافت کرده‌اند اکنون می‌توانند نوبت دوز دوم واکسن خود را دریافت کنند.

افرادی که اولین دوز واکسن خود را در ماه آوریل دریافت کرده‌اند نیز می‌توانند از ۱۴ ژوئن دوز دوم را دریافت کنند. و همچنین افرادی که در ماه مه واکسینه شده‌اند برای دریافت نوبت دوم واکسن در ۲۸ ژوئن باید اقدام کنند.

تا ۳۱ مه ، ۲،۸۱۱،۱۶۸ دوز واکسن کووید-۱۹ در سراسر استان تجویز شده است و ۳۹۷،۲۰۹ نفر دو دوز واکسن خود را دریافت کردند و به طور کامل واکسینه شده‌اند.

 

 

منبع: Dailyhive