Friday, March 29, 2024
-6.5 C
Calgary

جزئیات مجوز ورود به Kananaskis Country

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

از روز سه‌شنبه 1 جون گردشگران برای ورود و استفاده از زیبایی‌های Kananaskis Country ملزم به پرداخت هزینه شده‌اند.

دولت آلبرتا امید دارد که این هزینه به سازمان Alberta Parks اجازه دهد تا تجربه بازدیدکنندگان از پارک را بهبود بخشد.

این هزینه به ازای هر اتومبیل دریافت شده و مجوز استفاده روزانه از امکانات 15 دلار و استفاده سالانه از پارک 90 دلار می‌باشد.

اتومبیل‌های تجاری کوچک چون شاتل‌ها، تاکسی‌ها و وسایل نقلیه با ظرفیت 15 نفر یا کمتر باید برای استفاده روزانه 22.50 دلار و استفاده سالانه 135 دلار بپردازند. اتومبیل‌های تجاری بزرگ چون اتوبوس‌ها و وسایل نقلیه با ظرفیت 15 نفر یا بیشتر نیز برای استفاده روزانه از پارک 30 دلار و استفاده سالانه 180 دلار خواهند پرداخت.

طبق برآوردها دولت آلبرتا سالانه حدود 15 میلیون دلار از محل فروش این مجوز درآمد کسب می‌کند.

این مجوز با Parks Canada Pass که (مجوز بازدید از پارک ملی بنف) تفاوت دارد. مجوز مذکور برای هر پلاک صادر می‌شود تا از تعداد اتومبیل‌های ورودی به K-Country کاسته شود.

در صورت خرید مجوز سالانه می‌‎توانید یک شماره پلاک دیگر نیز اضافه کنید.

داشتن این مجوز برای آن دسته از بازدیدکنندگان که در پارک‌ها و زمین‌های عمومی Kananaskis Country و گذرگاه Bow Valley توقف می‌کنند، الزامیست. ارائه مجوز در Canmore یا دیگر نواحی شهری لازم نیست.

در سال 2020 پنج میلیون نفر گردشگر وارد Kananaskis Country شده که یک میلیون نفر بیشتر از پارک ملی بنف بود.

افزایش آمار بازدیدکنندگان باعث ایجاد چالش‌های گوناگون چون افزایش زباله‌ها، ترافیک، ازدحام جمعیت، تقابل انسان و حیات‌وحش، مصدومیت بازدیدکنندگان و پارک غیرقانونی شده است. علاوه بر این‌ فشار بیشتری بر مراکز خدماتی ازجمله بخش‌های اورژانس و نجات وارد می‌شود.

این منابع مالی برای تعمیر مسیرها و جاده‌ها، عملیات جست‌وجو و نجات، ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و فعالیت نواحی روزانه و اردوگاه‌ها هزینه می‌شود.

در اطلاعیه آمده: مبالغ جمع‌آوری شده برای آموزش میدانی و نظارت بیشتر بر اجرای قوانین با استخدام ماموران پارک نیز هزینه می‌شود. به این ترتیب امکان بازگشایی مراکز گردشگری که سال گذشته موقتا بسته شده بود، وجود دارد.

هم‌اکنون می‌توانید مجوز را بصورت آنلاین از اینجا خریداری کرد. همچنین در ساعات اداری مجوز در مراکز اطلاعات گردشگران Kananaskis و مرکز Canmore Nordic نیز فروخته می‌شود.

منبع: Daily Hive