Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

اقوام بومی کانادا در پی کمک مالی برای خرید رادار و یافتن کودکان گمشدهٔ دیگر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

«مردم ما دارند رنج می‌کشند.»

این جمله‌ای است که Steve Sxwithul’tx از بانیان یک کمپین جدید در GoFundMe می‌گوید. رنج مردم بومی کانادا وقتی به اوج رسید که پیکر ۲۱۵ کودک بومی در محل یک مدرسه در کم‌لوپس در بریتیش کلمبیا پیدا شد.

اعضای جامعهٔ First Nations در کم‌لوپس به رهبری Sxwithul’tx قصد دارند کمک‌های مالی بیشتری جمع کنند و دیگر قربانیان سیستم مدارس محلی را نیز بیابند، قربانیانی که به گمان آنها پس از قتل، دفن شده و از یادها رفته‌اند.

آقای Sxwithul’tx می‌گوید: «سالخوردگان را در آغوش بگیرید. افرادی که در قدیم در مدارس محلی بوده‌اند را مراقبت کنید.»

قوم Tk’emlups te Secwépemc که کشف کم‌لوپس را انجام داد، یک نوع رادار قدرتمند در اختیار داشت که می‌توانست عمق زمین را ببیند و حالا این امید هست که با کمک مالی مردم، ابزارهای گران‌قیمت مورد نیاز برای ادامهٔ جستجو را پیدا کند.

در حال حاضر کمپین آنها در GoFundMe از هدف ۲۵,۰۰۰ دلاری خود عبور کرده ولی به خاطر گسترش این ماموریت جستجو، نیازمند کمک‌های بیشتری است.

وقتی از مدیران کمپین می‌پرسیم که آیا از دولت فدرال کمکی به آنها رسیده، جوابشان نه است. با این حال یکی از نمایندگان مجلس محلی با آنها تماس گرفته تا در این پروژه یاری‌شان کند.

کمک‌های مالی مردم با پیام‌های دلگرم‌کننده‌ای همراه بوده‌اند که دست‌اندرکاران این تلاش را به ادامه جستجو، و امید به عدالت و تغییر تشویق کرده‌اند.

پول اضافه‌ای که در این کمپین به دست آمده به تلاش‌های جدیدی اختصاص می‌یابد که هدف آن یافتن قبرهای پنهان دیگر است.

همچنین مدیران کمپین در جستجوی یک شریک هستند که نه فقط تجهیزات راداری را تامین کند بلکه در استفاده از آنها نیز کمکشان کند.

یک صفحهٔ فیسبوک هم با امید به ادامه گفتگوهای سازنده در این زمینه راه‌اندازی شده است.

آقای Sxwithul’tx می‌گوید حمایت مردم کانادا از این کمپین واقعا دلگرم‌کننده بوده است.

منبع: Daily Hive