Wednesday, April 17, 2024
-0.6 C
Calgary

میانگین اجاره‌بهای شهرهای کانادا در ماه جون

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

گزارش اخیر PadMapper نشان می‌دهد که طی ماه گذشته اجاره‌بهای مسکن در دو سوم شهرهای کانادا افزایش یافته است.

وب سایت املاک و مستغلات با اشاره به افزایش فعلی قیمت اجاره مسکن در مقایسه با سال گذشته اعلام کرد بازار اجاره مسکن در کانادا رو به بهبود است

در این گزارش آمده: پیشبینی می‌شود بسیاری از شهروندان تا پاییز هر دو دوز واکسن را دریافت کنند و مستاجرین نیز مشغول جست‌وجو برای یافتن خانه بعدی خود و بازگشت به شرایط نرمال هستند.

بر این اساس قیمت منازل تکخوابه و دوخوابه در شهرهای ونکوور و تورنتو برای دومین ماه متوالی افزایش یافته است.

از ماه می به اینسو نرخ اجاره‌بها در پنج شهر زیاد شده، 14 بازار تغییر قیمت نداشته‌اند و در پنج شهر هم شاهد کاهش اجاره‌بهای در ماه گذشته بودیم.

ونکوور و تورنتو همچنان در صدر گران‌ترین بازارهای اجاره مسکن هستند و استان‌های بریتیش‌کلمبیا و آنتاریو نه مورد از ده بازار گران‌قیمت کانادا را به خود اختصاص داده‌اند.

قیمت اجاره‌بها در ونکوور همچنان رو به افزایش است. میانگین اجاره‌بهای منازل تکخوابه با 1 درصد رشد به 1,950 دلار رسیده و قیمت منازل دوخوابه با 2.2 درصد افزایش رقم 2,730 دلار را ثبت کرده است.

میانگین نرخ اجاره‌بهای تورنتو نیز اندکی زیاد شده و اجاره‌بهای منازل تکخوابه با 0.6 درصد افزایش به 1,800 دلار رسیده است. منازل دوخوابه شهر هم با 0.4 درصد رشد به قیمت اجاره ماهانه 2,320 دلار معامله شده‌اند.

برنابی با یک پله صعود به جایگاه سوم گران‌ترین بازارهای اجاره مسکن دست یافت و میانگین اجاره‌بهای املاک تکخوابه و دوخوابه این شهر بترتیب 1,700 و 2,270 دلار می‌باشد.

شهر Barrie نیز یک پله در جدول سقوط کرده و قیمت منازل تکخوابه آن 4.6 درصد افت داشته‌اند. این بیشترین کاهش ماهانه نرخ اجاره‌بها در کاناداست و میانگین قیمت‌ها به 1,650 دلار رسیده است.

شهر ویکتوریا همچنان رتبه پنجم لیست را دارد و قیمت منازل تکخوابه آن با رشد 0.6 درصدی رقم 1,600 دلار را ثبت کرده است.

شهر کبک هم در انتهای جدول جای گرفته و میانگین اجاره‌بهای منازل تکخوابه و دوخوابه این شهر بترتیب 750 و 1,040 دلار می‌باشد.

منبع: Daily Hive