Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

ونکوور در جایگاه دوم شهرهای کم‌استرس کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

باوجود ساخت‌وسازهای همیشگی، باران‌های شدید و هزینه‌‎های بالای زندگی، همیشه زندگی در کانادا آسان نیست. اما براساس یک رتبه‌بندی جدید که توسط شرکت YAAY انجام گرفته ونکوور در جایگاه دوم شهرهای کم‌استرس کانادا و در 30 شهر برتر جهان رتبه‌بندی شده است.

شرکت YAAY که از تولیدکنندگان CBD یا روغن کانابیدیول است، برای یافتن پراسترس‌ترین و کم‌استرس‌ترین نقاط جهان 100 شهر را رتبه‌بندی کرده است. این شهرها براساس امنیت، برابری جنسیتی و اقلیتی، تراکم جمعیت و ترافیک، آب و هوا، آلودگی هوا، نرخ بیکاری، استرس مالی، بهداشت روان، دسترسی به بهداشت و درمان و میزان پاسخ‌دهی به کووید رتبه‌بندی شده‌اند.

به گفتۀ فین ایگ هانسل، بنیانگذار VAAY، هدف این شرکت از این پژوهش نشان دادن این است که کدام شهرها می‌توانند از طریق حاکمیت موثر، سیاست‌های زیست‌محیطی مناسب و سیستم‌های رفاه اجتماعی برای شهروندانشان آسایش ایجاد کنند.

پس از تجزیه و تحلیل تمامی فاکتورهای ذکر شده 3 شهر کانادا در فهرست 30 شهر برتر قرار گرفتند: ونکوور، تورنتو و مونترآل.

مونترآل با قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم کم‌استرس‌ترین شهرهای جهان از ونکوور در جایگاه بیست‌ونهم و تورنتو در جایگاه سی‌ام پیشی گرفت. در زمینۀ میزان آلودگی هوا نیز ونکوور در رتبۀ هشتم هوای پاک قرار دارد.

به افرادی که به دنبال زندگی در شهرهای کم‌استرس هستند و البته جغرافیا برایشان اهمیتی ندارد، 3 شهر برتر این فهرست که شهرهای ریِکیاویک در ایسلند، بِرن در سوئیس و هلسینکی در فنلاند هستند توصیه می‌شود.

مومبای، یا همان بمبئی پیشین، با کسب کمترین امتیاز، 1 از 100، به‌عنوان پراسترس‌ترین شهر در این فهرست قرار گرفته است.

 

 

منبع: Dailyhive