Friday, April 19, 2024
1.4 C
Calgary

قوانین مرزی جدید کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات فدرال از برنامه‌های خود در خصوص کاهش محدودیت‌های کووید-۱۹ در مرزهای بین‌المللی کانادا خبر دادند.

از تاریخ ۵ جولای مرحله اول طرح کاهش محدودیت‌های مرزی اجرا می‌گردد و مسافرانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند دیگر نیازی به قرنطینه اجباری ۱۴ روزه نخواهند داشت.

تاکنون مقامات فدرال زمان ورود به مرحله بعد، عوامل تأثیرگذار در این روند و تعداد مراحل این طرح را مشخص نکرده‌اند.

به گفته پتی حاجدو وزیر بهداشت، در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری در خصوص اتباع خارجی کاملا واکسینه شده منتشر خواهد شد.

جدیدترین اقدامات مرزی کانادا شامل موارد زیر می‌شود:

چه مواردی از ۵ جولای تغییر می‌کنند؟

در تاریخ ۵ جولای، از ساعت ۱۱:۵۹ بعد از ظهر EDT، شهروندانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند و افرادی که تحت قانون ایندین اکت هویت خود را در این کشور ثبت کرده‌اند، ملزم به اجرای قرنطینه ۱۴ روزه نخواهند بود.

این افراد از اقامت سه روزه در هتل قرنطینه مورد تأیید دولت نیز معاف خواهند بود و دیگر نیازی به نتیجه منفی تست کووید-۱۹ که لازم بود هشت روز پس از ورودشان به کانادا ارائه دهند نخواهند داشت. با این وجود واکسیناسیون کامل به این معنا نیست که مسافران نیازی به قرنطنیه نداشته باشند.

چه افرادی از اقدامات جدید معاف می‌شوند؟

مسافرانی از اقدامات جدید مرزی معاف می‌شوند که دو هفته پیش از ورود به کانادا دو دوز از یک واکسن مورد تأیید کانادا را دریافت کرده باشند. بهداشت کانادا تاکنون چهار واکسن را برای ایمن‌سازی در مقابل کووید-۱۹ تأیید کرده است: Pfizer، Moderna، AstraZeneca و واکسن تک دوزی Johnson & Johnson.

مسافران باید مدارک واکسیناسیون خود را به انگلیسی، فرانسه یا با ترجمه معتبر، پیش از رسیدن به مرز کانادا در اپلیکیشن ArriveCAN بارگذاری کنند.

آیا ارائه نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ همچنان الزامی است؟

ارائه نتیجه منفی آزمایش کووید-۱۹ که ۷۲ ساعت پیش از ورود به کانادا انجام شده باشد همچنان الزامی است، آزمایش دومی که پس از ورود به خاک کانادا انجام می‌شود نیز پابرجاست.

مسافران نیز باید علائم بیماری را نداشته باشند، در غیر این صورت و با تشخیص مامور مرزی قرنطینه اجباری در مورد این مسافران صدق کرده و اجرا می‌گردد.

کودکان زیر 18 سال و بزرگسالان با محدودیت‌های عملکردی همچنان باید در هتل اقامت کنند و به مدت ۱۴ روز جداسازی شوند.

چه افرادی از اقدامات جدید معاف نمی‌شوند؟

قرنطینه اجباری برای مسافرانی که واکسینه نشده‌اند، افرادی که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و اتباع خارجی اجرا می‌گردد. این گروه ملزم به قرنطینه سه روزه در هتل، ۱۴ روز جداسازی و ارائه نتیجه آزمایش کووید-۱۹ در روز هشتم قرنطینه خواهند بود. این مسافران هنوز هم باید آزمایش‌های قبل از عزیمت و ورود به کانادا را انجام دهند.

لازم به ذکر است که تمامی مسافران از تاریخ ۵ جولای ملزم به اعلام وضعیت واکسیناسیون خود خواهند بود. مسافران باید اعلام کنند که آیا واکسینه شده‌اند یا خیر و زمان و نوع واکسن دریافتی را اعلام کنند. مسافران باید اطلاعات ذکر شده را پیش از ورود به کانادا در اپلیکیشن ArriveCAN وارد کنند.

منبع: Dailyhive