Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

حمله کایوت به 3 تن از ساکنین شمال غربی کلگری

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

چند روز بعد از کشتن یک کایوت تهاجمی به دلیل حملات پشت سر هم به انسان‌ها، سه نفر دیگر در منطقه‌ای نزدیک به کلگری آسیب دیدند.

در حدود ساعت 7 عصر روز شنبه، پریا اوری با گروهی از دوستانش در حال جشن گرفتن مراسم فارغ التحصیلی دبیرستان در یک پارک در توسکانی بود که حیوانی که ابتدا تصور می‌کرد یک سگ است به گروه دوستانش نزدیک شد.

به گفته این جوان 18 ساله، کایوت ران او را گاز گرفته و آسیب شدیدی در این ناحیه به او وارد شده است.

هنگامی که او به بیمارستان Foothills مراجعه کرد، داستان خود را برای افرادی که در اتاق انتظار حضور داشتند بازگو کرد و متوجه شد که دو نفر دیگر نیز به همین دلیل در آنجا حضور دارند. این خانم‌ها پس از به اشتراک گذاشتن روایتشان متوجه شدند که همگی آنها در مکان‌هایی با فاصله چند صد متری و با فاصله چند ساعت مورد حمله قرار گرفته‌اند.

هدر رابینسون در زمان حمله داخل بالکن منزلش نشسته بود و با خواهرش تلفنی صحبت می‌کرد. رابینسون در این خصوص می‌گوید: «وقتی سرم را برگرداندم متوجه یک کایوت لاغر و ترسناک شدم که به نظر هار بود!» درست پس از اینکه هدر می‌ایستد تا از بالکن خارج شود کایوت به او حمله می‌کند و گازش می‌گیرد.

به گفته رابینسون حمله کایوت باعث شده است که او بیشتر نگران کودکان محل سکونتش شود. او معتقد است که یک فرد با جثه کوچکتر نمی‌توانست از چنین حمله‌ای جان سالم به در ببرد.

اوری نیز چنین نظری دارد. او از اینکه کایوت به کودکان خردسالی که کمی قبل‌تر از حمله با دوچرخه از پارک عبور کردند، حمله نکرده بود و به جایش به او حمله کرده بود قدردان بود.

محله Nolan Hill در 10 کیلومتری شمال شرقی توسکانی واقع شده است، منطقه‌ای که طی هفته‌های گذشته حداقل سه نفر بر اثر حملات کایوت زخمی شده‌اند.

گمان می‌رود کایوتی که در عصر سه‌شنبه توسط یکی از پیمانکاران شهرداری کشته شد مسئول حملات اخیر است. این دو محله در حومه شمال غربی شهر قرار دارند و با هم از طریق زمینی که در آن ساخت‌وساز نشده است هم مرز هستند.

شهرداری کلگری اعلام کرد که با افزایش پیاپی تماس‌های 311 مبنی بر حملات کایوت، پیمانکاران پارک‌های توسکانی نیز افزایش یافته‌اند. این خطر در Nolan Hill نیز وجود دارد.

سخنگوی شهرداری در این خصوص گفت شهرداری از طریق آموزش عمومی و مدیریت، زندگی مسالمت‌آمیز با کایوت‌ها را حمایت و تشویق می‌کند.

شهرداری کلگری در حال بررسی حملات است و در صورت اثبات افزایش حملات کایوت‌ها و ایجاد خطر برای ساکنین محلی، در نهایت مجبور به از بین بردن آنها می‌شود. شهرداری در ادامه اعلام کرد که امسال 20% از تماس‌های مرتبط با حملات کایوت را نسبت به سال‌های گذشته دریافت کرده است.

کایوت‌های شهری با از بین بردن جوندگان و سایر حیوانات وحشی در کنترل جمعیت این موجودات نقش مهمی ایفا می‌کنند و همیشه خطرناک نیستند.

شهرداری کلگری برای همزیستی مسالمت‌آمیز با حیوانات به شهروندان پیشنهاد می‌کند که زباله‌ها‌ یا موادغذایی خود را در حیاط منازلشان نگه ندارند، حیوانات خانگی را با قلاده ببندند و کودکانشان به هنگام بازی همیشه جلوی چشمانشان باشند و از آنها غافل نشوند.

رابینسون و اووری یک شب را در بیمارستان گذرانند، زیرا فقط یک واکسن هاری در بیمارستان موجود بود و آن هم به زنی تزریق شد که کایوت پشتش را گاز گرفته بود.

 

منبع: CBC