Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

تاثیر ۸۰۰ آتش‌سوزی فعال در سرتاسر کانادا بر زندگی مردم

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

اگرچه در سال‌های اخیر بیش‌تر آتش‌سوزی‌های بریتیش کلمبیا در مرکز توجهات بوده است اما ساحل غربی کانادا تنها منطقه بحرانی کشور نیست.

هم‌اکنون تقریبا ۸۰۰ آتش‌سوزی فعال در طبیعت کشور وجود دارد، از جمله در آلبرتا، کبک، و اونتاریو. حتی بخش‌هایی از نیوفاندلند و ساحل آتلانتیک هم تحت تاثیر قرار گرفته‌اند.

به گزارش The Weather Network بیشتر آتش‌سوزی‌های عمده در غرب کانادا هستند، جایی که بیشترین هشدار دود و آلودگی هوا نیز صادر شده است.

برخی افراد از خانه‌های خود گریخته‌اند و به دیگر مناطق پناه برده‌اند اما مسئولین می‌گویند که این شاید پاسخ درستی برای مشکلات نباشد.

سازمان مدیریت بحران در بریتیش کلمبیا می‌گوید: «به خاطر مشکل جابه‌جایی دود، تخلیه کردن خانه‌ها و نقل مکان به دیگر نواحی باعث نمی‌شود که مشکل دست از سر شما بردارد.»

در آلبرتا هشدار کیفیت هوا در سطح «بسیار پرخطر» و درجه ۱۰ صادر شده و انتظار می‌رود که حداقل تا پایان سه‌شنبه بخش‌هایی از جمله ادمونتون و کلگری درگیرش باشند.

درجه ۱۰ هشدار، بالاترین سطح است و اصلا نباید آن را شوخی گرفت.

آتش‌سوزی‌های شمال اونتاریو هم‌اکنون بخش‌های دیگری از کانادا را هم دچار مشکل کرده‌اند که در تصاویر ماهواره‌ای پیدا ست:

آقای مَت گرینتِر، هواشناس، می‌گوید: «برای مثال، دودی که از آتش‌سوزی‌های شمال اونتاریو وارد هوا شده راه خود را به سمت جنوب اونتاریو، کبک، و حتی شمال نیوفاندلند یافته و تا اقیانوس آتلانتیک هم رفته است.»

اگر در مناطق آسیب‌پذیر از آتش‌سوزی‌ها هستید، بهتر است در محیط‌های داخلی بمانید و خود را در معرض هوای آزاد قرار ندهید.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای و استخرهای سرپوشیده که از تهویه مطبوع برخوردارند هم گزینه‌های خوبی برای وقت‌گذرانی در بیرون از خانه‌اند.

منبع: Daily Hive