Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

۳۳ درصد از مردم در پی «گزینه‌های غیرمتداول مالی» برای خانه‌دار شدن‌اند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جویندگان کانادایی برای خرید خانه به دنبال روش‌های جایگزینی هستند که به آنها قدرت خرید کافی برای ورود به بازار املاک در مناطق پررونق —و معمولا گران قیمت— را بدهد.

بنا به گزارش جدیدی که RE/MAX در زمینه قیمت خانه در سرتاسر کشور منتشر کرده ، ۳۳٪ از خریداران حالا به فکر  روش‌های غیرمتداول برای تهیه پول خانه هستند.

یکی از این روش‌ها اجاره دادنِ بخشی از خانهٔ اصلی‌شان است، ۲۱٪ از پرسش‌شوندگان این کار را جزو گزینه‌های محتمل دانسته‌اند. ۱۳٪ می‌گویند که حاضرند پولشان را با افراد فامیل یا دوستان روی هم بگذارند تا بتوانند از پس خرید خانه بر آیند. ۷٪ هم می‌گویند که حاضر به زندگی با همسایه‌های سازگار و خوش اخلاق در شرایط مالکیت اشتراکی‌اند.

در این گزارش می‌خوانیم: «در بین خریداران خانه، نسل هزاره و نسل Z بیشتر از بقیه حاضر به سکونت در مناطق و محله‌های جدید، یا استفاده از روش‌های مالی غیرمرسوم برای تهیه سرپناه هستند.»

۴۲ درصد از مردم کانادا می‌گویند که قیمت‌های بالا مانعی بزرگ برای ورودشان به بازار املاک و خانه است، قیمت‌هایی که نسبت به پارسال بیش از ۴٪ افزایش یافته‌اند.

موانع ورود به بازار املاک عبارتند از:

  • درآمد ناکافی،
  • ترسِ افزایش نرخ بهره وام‌ها،
  • ترس تبدیل شدن به فردی House Poor،
  • نگرانی بابت پایداری شرایط شغلی،
  • وضع بد بدهی‌های خانوار،
  • و تست استرس وام‌های بانکی.

در این گزارش ۱۶ بازار اصلی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و از ارزان تا گران رتبه‌بندی شده‌اند و توصیه شده هر کسی که به دنبال فرصت خرید عالی است به بازارهای St. John’s Metro area و Regina و Winnipeg نگاهی بیندازد که میانگین قیمت خانه در آنها حدود ۳۰۰,۰۰۰ دلار است.

Screen Shot 2021 07 20 at 1 21 12 PM

صد البته که تورنتو و ونکوور در انتهای این فهرست قرار می‌گیرند و میانگین قیمت خانه‌های این شهرها بالای ۱ میلیون دلار است، این در حالی است که درآمد خانوارهای متوسط کانادایی اندکی کمتر از ۱۰۰,۰۰۰ دلار در سال برآورد می‌شود.

آقای اِلتون اَش نایب رییس RE/MAX در غرب کانادا می‌گوید:

«ابزارهای رایج امروزی برای چیرگی بر چالش‌های خرید خانه کافی نیستند زیرا فقط روی بخش تقاضا متمرکز شده‌اند، حال آنکه اکنون بایستی موانع ساخت و ساز را برداشت.»

«متاسفانه هنوز در فائق آمدن بر مشکل اصلی، که توان مالی خرید خانه است، خیلی عقبیم، و دلیلش کمبود ساخت و ساز است. ما در RE/MAX بر این باوریم که مهمترین عامل در حال حاضر مسئله عرضه است و باید با اولویت بالایی روی آن تمرکز شود.»

منبع: Daily Hive