Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

اعزام ارتش برای مبارزه با آتش‌سوزی و تخلیه مناطق بیشتر در بریتیش کلمبیا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هم‌اکنون بیش از ۳۰۰ آتش‌سوزی فعال در بریتیش کلمبیا وجود دارد و با وزش بادهای شدید در جنوب‌شرق، روز به روز بر تعداد افرادی که زندگی‌شان تحت تاثیر این پدیده قرار دارد، افزوده می‌شود.

تا امروز بیش از ۳۴۲,۰۰۰ هکتار زمین در اثر آتش‌سوزی از بین رفته، که تا نیمهٔ جولای تقریبا معادل سوختن ۱۰۰,۰۰۰ هکتار در روز است.

اداره خدمات آتش‌سوزی در بی.سی می‌گوید با وخامت اوضاع منابع بیشتری باید به منطقه بیاید تا بتوان جلوی آتش‌سوزی در طبیعت را گرفت.

تاکنون ۲۵۰ نیروی نظامی برای پشتیبانی بیشتر به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار نیروهای آتش‌نشانی با آتش خواهند جنگید.

امروز ۱۰۰ نیروی آتش‌نشانی هم از کبِک به منطقه رسیدند و در آخرهفته ۱۰۰ نفر دیگر هم از مکزیک به بی.سی می‌رسند تا پس از چکاپ پزشکی در Abbotsford به مناطق موردنیاز اعزام شوند.

نیروهای جدید در کنار ۳,۱۰۰ نفری قرار می‌گیرند که هم‌اکنون در حال مبارزه با آتشند و در میانشان ۱,۱۰۰ نفر نیروی قراردادی و ۱۷۸ نیروی خلبانی قرار دارند.

در ۲۴ ساعت اخیر ۶ دستور تخلیه جدید در استان صادر شده و امسال مجموعا ۴,۳۰۰ منطقه به خاطر آتش‌سوزی تخلیه شده‌اند. مراکز تخلیه زیادی برای کمک به آسیب‌دیدگان برپا شده ولی مردم نسبت به فاصله دور آنها تا مناطق پرریسک گلایه دارند.

۱۸,۰۰۰ مِلک دیگر نیز هشدار تخلیه دریافت کرده‌اند و از ساکنین خواسته شده که هر لحظه آمادهٔ جابه‌جایی باشند و برای سکونت موقت با دوستان و فامیل در دیگر مناطق تماس بگیرند.

تعداد مراکز اورژانسی موجود فعلا ۱۸ تا ست ولی مرکز مدیریت بحران بی.سی می‌گوید بر تعدادشان خواهد افزود.

پلیس سواره‌نظام نیز برای کمک به تخلیه در منطقه مرکزی استان و Okanagan به میدان خواهد آمد. همچنین گروه‌های جستجو و کمکِ محلی و نیروهای ذخیره نیز به کمک فراخوانده شده‌اند.

تاکنون گزارشی مبنی بر غارت خانه‌های تخلیه شده وجود ندارد که جای خوشحالی دارد.

هشدار خشکسالی سطح ۴ برای جلگهٔ Salmon River و Kettle River و رودخانه Coldwater صادر شده و حتما می‌دانید که بالاترین درجه هشدار، ۵ است. فقدان بارش در ۵ هفته اخیر در کنار موج گرمای بی‌سابقه، عامل اصلی صدور این هشدارها است.

مسئولین از مردم در منطقهٔ Thompson Okanagan خواسته‌اند که مصرف آب خود را ۳۰٪ کاهش دهند تا اوضاع از این بدتر نشود ولی می‌گویند که تا این لحظه خشکسالی تاثیری بر تلاش‌های آتشنشان‌ها نداشته است.

منبع: City News