Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

کسب دو مدال توسط کانادا در المپیک توکیو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کانادا نخستین مدال‌های خود را در بازی‌های المپیک 2020 توکیو کسب کرد.

تیم شنای ۴ در ۱۰۰ متر آزاد زنان با حضور مارگارت مک نیل، پنی اولکسیاک، کایلا سانچز و ربکا اسمیت، به مدال نقره رسید. تیم زنان کانادایی این مسابقه را در سه دقیقه و 32.78 ثانیه به پایان رساندند و با 0.03 ثانیه تیم آمریکا را شکست دادند.

استرالیا نیز با 29.69 ثانیه توانست رکورد جهانی را به نام خود ثبت کند و مدال طلای جهان را کسب کند.

کانادا پیش از ۱۰۰ متر نهایی در جایگاه چهارم قرار گرفت ولی اولکسیاک با تلاشی ویژه توانست در این دور تیم خود را به مدال نقره برساند.

اولکسیاک در این خصوص به خبرگزاری CBC گفت: «من فقط می‌دانستم که قرار نیست سوم بشوم و این تنها چیزی بود که از ذهن من عبور کرد. من برای تیم زنان مدال نقره می‌خواستم و هیچ چیز دیگری را غیر از آن قبول نمی‌کردم.»

اولکسیاک در حال حاضر ۵ مدال در کارنامه ورزشی خود دارد. او 4 مدال قبلی را در المپیک ریو 2016 به دست آورده است. مک نیل، اسمیت و سانچز نیز برای اولین بار توانستند مدال المپیک را از آن خود کنند.

سانچز که اولین شرکت‌کننده این مسابقات از تیم کانادا بود گفت: «این مسابقه فشار زیادی برای من داشت، من یا باید اجازه می‌دادم این فشار روی من تأثیر بگذارد و یا آنچه که برای دختران تیمم لازم بود را انجام دهم.»

این چهارمین بار است که کانادا در مسابقه شنای ۴ در ۱۰۰ متر آزاد زنان مدال می‌گیرد. کانادا در مکزیکو سیتی 1968، مونترال 1976 و ریو 2016 برنز گرفته بود.

جنیفر ایبل و ملیسا سیترینی‌بولیو نیز در شیرجه دونفره ۳ متر فنری موزون توانستند مدال نقره را از آن خود کنند. ایبل ۹ سال پیش در لندن مدال برنز گرفت و این دومین مدال وی در المپیک محسوب می‌شود.

جنیفر ایبل و ملیسا سیترینی‌بولیو با کسب 300.78 امتیاز توانستند بعد از چین با امتیاز 326.40 مدال نقره بگیرند. آلمان نیز با 284.97 امتیاز توانست مدال برنز را از آن خود کند.

منبع: Dailyhive