Saturday, April 27, 2024
14.9 C
Calgary

بررسی آب و هوای زمستان در کانادا با رشد چرخه ال نینو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بر اساس اطلاعات هواشناسی The Weather Network، آب و هوای زمستان امسال تحت تأثیر یک ال ‌نینوی در حال رشد قرار خواهد گرفت.

به گفته این رسانه کانادایی، شرایط جوی آرام در برخی نقاط و طوفان‌های شدید در نقاط دیگر از تأثیرات ال ‌نینو در سراسر کانادا خواهد بود.

در گزارش این رسانه هواشناسی آمده است: «در حالی که آب‌های گرم ال نینو در طول زمستان در این نقطه قرار دارند، این چرخه آب و هوایی می‌تواند در طول ماه‌های پیش رو قوی‌تر شود.»

در چرخه آب و هوایی ال نینو، در زبان اسپانیایی به معنای پسر کوچک، آب‌های سطح اقیانوس آرام در بخش‌های استوایی شرقی شروع به گرم شدن می‌کند. در پی این موضوع جو بالای سطح دریا گرم شده و جریان بادهای نیمکره شمالی تغییر می‌کند.

بر اساس این گزارش بادهایی که سراسر اقیانوس آرام می‌وزند آب گرم‌تر سطح اقیانوس را به سمت غرب یعنی سمت استرالیا و اندونزی هدایت می‌کنند. با این وجود، الگوی وزش باد در برخی اوقات تغییر کرده و آب‌های گرم به سمت آمریکای جنوبی عقب رانده می‌شوند.

ال نینو زمانی رخ می‌دهد که دمای غیرطبیعی آب بیش از نیم سال در قسمت شرقی اقیانوس آرام ثابت بماند. گرم شدن هوا نقش مهمی در الگوهای آب و هوا در سراسر آمریکای شمالی ایفا می‌کند.

مرکز پیش‌بینی آب و هوای ایالات متحده نیز پیش‌بینی می‌کند پدیده ال نینو در زمستان آینده تقویت خواهد شد. در الگوی همیشگی ال نینو جریان جتی یا رودباد به سمت غرب کانادا و ایالات متحده رانده می‌شود. در نتیجه هوا در بخش‌های سواحل غربی کانادا خشک‌تر و گرم‌تر از حد معمول خواهد بود.

در این صورت شرق کانادا تحت تأثیر جریان جتی قرار خواهد گرفت. گاهی اوقات ال نینوی قوی‌تر آب و هوای سرد و طوفانی را به سمت آتلانتیک کانادا هدایت می‌کند که تأثیر آن در اطراف دریاچه‌های بزرگ بیشتر مشاهده می‌شود.

بر اساس این گزارش، آب و هوای گرم‌تر در غرب اقیانوس اطلس منجر به طوفان‌های زمستانی قوی می‌شود که در نهایت باعث افزایش میزان بارش و وزش بادهای شدید خواهد شد.

 

 

 

منبع: Dailyhive