Monday, March 18, 2024
8.4 C
Calgary

احتمال برگزاری انتخابات فدرال زودهنگام در سپتامبر

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

جاستین ترودو نخست‌وزیر لیبرال کانادا احتمالا در ماه سپتامبر انتخابات زودهنگام برگزار کند. اجرای موفقیت‌آمیز برنامه واکسیناسیون و برچیده شدن محدودیت‌های کرونا باعث افزایش محبوبیت ترودو میان شهروندان شده است.

ترودو سال 2015 اکثریت آرا را به خود اختصاص داد، اما سال 2019 با بیرون آمدن عکس‌های او با بلَک‌فیس، اقبال مردم برگشت و نتوانست موفقیت پیشین را تکرار کند، در نتیجه مجبور شد برای پیشبرد برنامه‌های خود از احزاب اقلیت در پارلمان کمک بگیرد.

بگفته آلن توپر، پروفسور علوم سیاسی دانشگاه بریتیش‌کلمبیا، لیبرال‌ها تنها به کسب 15 کرسی جدید نیاز دارند.

نظرسنجی‌ها از شانس بالای لیبرال‌ها در این روزها حکایت دارند. از طرفی نتایج انتخابات 4 استان که در دوران پاندمی برگزار شده به سود دولت مستقر پایان یافت.

ترودو در صورت موفقیت می‌تواند با قدرتی بیشتر برنامه مبارزه با تغییرات اقلیمی و کمک به آسیب‌دیدگان کرونا را پیگیری کند.

البته زمان برگزاری انتخابات هم بسیار اهمیت دارد و حزب لیبرال باید پیش از آنکه سختی‌های پاندمی از یاد کانادایی‌ها برود، آن را برگزار کند.

هم‌اکنون آمار مبتلایان و بستری بیماران به سرعت رو به کاهش است و نرخ واکسیناسیون کانادا نیز یکی از بهترین‌ها در کل دنیا ست. با اینحال هنوز خطر شیوع دوباره گونه‌های قدرتمند مثل دلتا از میان نرفته است.

باید منتظر بود و دید حزب حاکم چه تصمیمی می‌گیرد. نتایج انتخابات احتمالی نشان خواهد داد که کانادایی‌ها از ترودو خسته‌ هستند و یا به آینده کانادا در سایه تصمیم‌گیری‌های او و حزبش امید دارند.

منبع: Global News