Thursday, April 18, 2024
2.5 C
Calgary

پیروزی تیم فوتبال زنان کانادا بر امریکا و رسیدن به فینال المپیک توکیو

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در بازی نیمه نهایی دیروز، تیم فوتبال زنان کانادا با پیروزی یک بر صفر مقابل ایالات متحده توانست طلسم المپیک 2012 را بشکند. پس از گذشت بیش از 20 سال، این اولین بار است که کانادا آمریکا را شکست می‌دهد.

پس از اینکه کریستین سینکلر، مهاجم افسانه‌ای کانادا، در بازی روز جمعه ضربه پنالتی را از دست داد، تصمیم گرفت در بازی آینده مسئول زدن ضربات سرنوشت‌ساز نشود.

ضربه پنالتی بحث‌برانگیز در دقایق پایانی بازی به کمک کانادایی‌ها آمد تا تنها گل این مسابقه توسط جسی فلمینگ، هافبک، به ثمر برسد.

فلمینگ توانست در دقیقه 75 بازی ضربه پرقدرت خود را از روی سر دروازه‌بان ایالات متحده، آدریانا فراچ، وارد دروازه کند و مهمترین گل زندگی خود را به ثبت برساند.


این پنالتی پس از خطای تیرنا دیویدسون آمریکایی بر روی دیر رز کانادایی توسط داور ویدئویی (VAR) تشخیص داده شد.

آخرین مصاف این دو تیم در المپیک لندن 2012 بود، مسابقه‌ای که کانادا با وجود هت‌تریک سینکلر در نیمه نهایی با نتیجه 4-3 شکست خورد. در این مسابقه که کانادا 3 بر 2 از ایالات متحده پیشی گرفته بود خطای ارین مک لئود دروازه‌بان کانادا که توپ را به مدت طولانی در دستانش نگه داشته بود موجب تشخیص خطای دوضرب شد و گل تساوی در دقیقه 80 توسط ابی وامباخ وارد دروازه کانادا شد. گل الکس مورگان در وقت اضافی نیز باعث پیروزی تیم ایالات متحده و دستیابی این تیم به مدال طلا در لندن شد.

صعود تیم کانادا به فینال بازی‌های المپیک سومین مدال متوالی آنها را تضمین می‌کند. این تیم در المپیک لندن و ریو دوبار به مدال برنز رسیده است.

آمریکایی‌ها نیز از ابتدای تشکیل تیم فوتبال زنان در المپیک، سال 1996، توانسته‌اند چهار مدال طلا و یک مدال نقره را از آن خود کنند، اما دومین المپیک پیاپی است که به فینال مسابقات راه پیدا نمی‌کنند.

کانادا و سوئد در فینال به مصاف هم خواهند رفت، پیش از این سوئد یک بر صفر استرالیا را شکست داد و راهی فینال شد. این بازی در تاریخ 5 آگوست ساعت 10 pm ET/7 انجام خواهد شد.

منبع: Dailyhive