Saturday, April 27, 2024
2.4 C
Calgary

کانادایی‌ها در میان بیشترین انعام دهندگان جهان

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

در حالی که در کانادا از مشتری انتظار می‌رود سخاوتمندانه انعام بدهد، انعام دادن در برخی کشورهای عملی بی‌ادبانه است.

نرخ انعام در رستوران‌های کانادا از ۱۰ تا ۲۵ درصد است.

پلتفرم HelloSafe که بیمه و محصولات مالی را مقایسه می‌کند، به تازگی گزارشی را از میزان انعام در جهان منتشر کرده که در آن ایالات متحده در جایگاه اول و کانادا در جایگاه دوم رده‌بندی شده‌اند.

HelloSafe برای تهیه این گزارش از اطلاعات یک وب‌سایت برنامه‌ریزی سفر استفاده کرده است.

در این گزارش می‌خوانیم: «میزان انعام در رستوران‌های آمریکایی ۲۰ درصد از کل صورت‌حساب است که باید به پیشخدمت پرداخت شود. به طور کلی، انعام منبع اصلی درآمد پیشخدمت‌های آمریکایی است زیرا دستمزد ماهانه آنها بسیار پایین است.»

حداقل دستمزد دولتی در آمریکا ۷.۲۵ دلار است. این در حالی است که با افزایش دستمزدها در کانادا، حداقل دستمزد در آپریل سال گذشته ۱۶.۶۴ دلار و کمترین دستمزد ۱۴ دلار در استان ساسکاچوان است.

مکزیک نیز با نرخ انعام ۱۵ درصد در رده سوم بیشترین انعام‌دهندگان جهان قرار دارد و پس از آن قطر و امارات متحده عربی با ۱۰ تا ۱۵ درصد انعام از کل صورت حساب قرار گرفته‌اند.

فرانسه، دانمارک، سوئیس، نروژ، یونان، فنلاند، بلژیک، سوئد و آلمان کشورهای اروپایی هستند که در آن فرهنگ انعام دادن رایج است.

با این وجود نحوه پرداخت انعام در برخی کشورها متفاوت است. برای مثال در لهستان و کرواسی باید انعام را به صورت نقد به پیشخدمت‌ها بپردازید و یا روی میز بگذارید.

در اسپانیا صورت حساب شما گرد می‌شود و مبلغ گرد شده به پیشخدمت پرداخت می‌شود. یعنی اگر صورت حساب شما ۲۳ یورو می‌شود شما باید ۲۵ یورو پرداخت کنید که ۲ یوروی آن متعلق به پیشخدمت شما خواهد بود.

اما همان‌طور که پیش از این اشاره کردیم، پرداخت انعام در برخی نقاط جهان به ویژه در کشورهای آسیایی عملی بی‌ادبانه تلقی می‌شود.

برای مثال، با توجه به اینکه تواضع و فروتنی در چین یکی از خصوصیات ارزشمند انسان‌هاست، پرداخت انعام به پیشخدمت‌های بومی جایز نیست.

در ژاپن اما موضوع متفاوت است. در ژاپن انعام ندادن به معنای عدم رضایت مشتری از خدمات شناسایی می‌شود.

بر اساس گزارش HelloSafe در کره انعام دادن برای نمایش گذاشتن سلسه اجتماعی و نشان دادن ثروت انجام می‌گیرد.

اگر می‌خواهید از میزان و نحوه پرداخت انعام در کانادا مطلع شوید به این لینک مراجعه کنید.

 

 

منبع: Dailyhive