Friday, March 29, 2024
-6.9 C
Calgary

موج گرما در کلگری تا پایان هفته ادامه می‌یابد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

عصر سه‌شنبه سازمان Environment Canada اطلاعیه‌ای جدید مبنی بر ورود موج گرما به کلگری منتشر کرد. صبح چهارشنبه نیز آژانس هواشناسی درباره افزایش شدید دما در کلگری هشدار داد.

ساکنین شهر طی روزهای کاری آینده دماهای بالای 30 درجه سانتی‌گراد را تجربه می‌کنند و طبق پیشبینی‌ها از پایان هفته هوا خنک خواهد شد.

Environment Canada از شهروندان خواسته به نکات زیر توجه کنند:

  • موکول کردن فعالیت‌ در فضای باز به ساعات خنک‌تر روز
  • افزایش دفعات استراحت هنگام حضور در معرض گرما
  • نوشیدن مقادیر زیاد آب و نوشیدنی‌های غیرالکلی و بدون کافئین
  • اطیمنان از سلامت کودکان و حیوانات خانگی پیش از ترک اتومبیل (به هیچ عنوان کودک یا حیوان خانگی را برای مدت طولانی در اتومبیل بسته رها نشود)
  • رصد علائم گرمازدگی چون تب، کاهش تعریق، سرگیجه، غش و بیهوشی

موج گرما علاوه بر کلگری مناطق Brooks و Strathmore و Vulcan و Cardston و Fort Macleod و Magrath و پارک استانی Cypress Hills و Foremost و Drumheller و Three Hills و Hanna و Coronation و Oyen و Lathbridge و Taber و Milk River و Medicine Hat و Bow Island و Suffield و Okotoks و High River و Claresholm را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سازمان Environment Canada از شهروندان تمام نواحی بالا خواسته تا اطلاعیه‌های بعدی را دنبال کنند.

براساس پیشبینی Weather Network دمای هوای کلگری طی روز پنجشنبه بین 29 تا 31 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. روز جمعه کمی از شدت گرما کاسته می‌شود و دما به حدود 27 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید، احتمال بارش رگبار باران (حدود 1 میلی‌متر) نیز وجود دارد.

از روز شنبه روند کاهشی دما سرعت گرفته و حداکثر دما به 25 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. سرانجام روز یکشنبه پس از روزها شهروندان طعم هوای خنک را چشیده و حداکثر دما 18 درجه سانتی‌گراد خواهد بود.

منبع: Daily Hive