Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

انتاریو: دانش‌آموزانی که واکسینه نشده‌اند با قوانین متفاوتی روبه‌رو نخواهند شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

روز چهارشنبه استفان لچه، وزیر آموزش و دکتر کیان مور، مدیر ارشد پزشکی انتاریو، برای اولین بار پس از انتشار طرح بازگشت به مدرسه، با یکدیگر گفتگو کردند.

با وجود اینکه گفته می‌شود بهترین شانس استان برای جلوگیری از موج چهارم کرونا واکسیناسیون دانش‌آموزان و کارکنان مدارس است اما لچه و مور معتقدند واکسن کووید-۱۹ برای دانش آموزان و کارکنان مدارس واجد شرایط اجباری نخواهد بود.

دولت انتاریو در مورد کودکان واکسینه نشده می‌گوید این دانش‌آموزان در ماه سپتامبر با قوانین متفاوتی از همسالان واکسینه شده خود در محیط مدرسه روبه‌رو نخواهند شد.

مور در این خصوص می‌گوید: «ما از وضعیت ایمنی کودکان مطلع نیستیم و نباید هیچ مانعی برای حضور کودکانی که واکسینه نشده‌اند وجود داشته باشد.»

مور پیش از این اعلام کرده بود دانش‌آموزانی که واکسینه نشده‌اند، اگر به این بیماری مبتلا شوند باید دوره انزوای طولانی‌تری را بگذارنند. هنوز مشخص نیست این اقدام در دستور کار دولت قرار دارد یا خیر.

به گفته لچه دولت قصد ندارد دریافت واکسن را اجباری کند زیرا می‌خواهد به حق انتخاب افراد احترام بگذارد. وی در ادامه افزود برای تشویق مردم به دریافت واکسن هر کاری که لازم باشد را انجام خواهد.

لچه و مور اعلام کردند 25 میلیون دلار دیگر از بودجه خود را به بهبود کیفیت هوای کلاس دانش‌آموزان اختصاص می‌دهند. به کلاس‌های درسی، به خصوص در مهدکودک‌ها که استفاده از ماسک اجباری نیست، فیلتر هوا برای جذب ذرات معلق هوا اضافه خواهد شد.

لچه از به‌روزرسانی راهنمای بازگشت به مدرسه خبر داد و گفت اکنون ورزش‌هایی با برخورد فیزیکی بالا در فضاهای سرپوشیده مجاز خواهد بود.

مور انتظار دارد موارد ابتلا به کووید-۱۹ در اواخر سپتامبر و تا اکتبر افزایش یابد و از مردم می‌خواهد با توجه به اینکه سرعت شیوع پایین است، برای جلوگیری از چنین اتفاقی برای دریافت واکسن اقدام کنند.

منبع: toronto.ctvnews