Thursday, April 18, 2024
1.2 C
Calgary

برنامه احزاب کانادا برای کنترل قیمت بازار مسکن چیست؟

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

قیمت صعودی مسکن به دغدغه‌ بزرگی برای اکثر شهروندان بدل شده و انتظار می‌رود در کمپین‌های انتخاباتی 2021 نیز رهبران احزاب کانادایی بسیار به آن بپردازند.

جاگمیت سینگ، رهبر New Democratic Party، روز چهارشنبه اعلام کرد که حزب او با ساخت 500,000 خانه جدید قیمت مسکن را کنترل و اجاره‌بها را کاهش می‌دهد. به باور حزب NDP واحدهای اجاره‌ای بسیار اهمیت دارند و از هر سه کانادایی یک نفر مستاجر است.

ارین اوتوول از حزب Conservative Party نیز قول داده تا با ساخت خانه‌های جدید به مبارزه با بحران قیمت مسکن و کاهش عرضه خانه در بازار برود. حزب او قصد دارد میلیون‌ها خانه بسازد و با تغییر کاربری برخی ساختمان‌های دولتی شرایط را برای شهروندان تسهیل کند. همچنین آن‌ها حداقل بمدت دو سال با سرمایه‌گذاران خارجی غیرساکن در بازار مسکن برخورد کرده و mortgage stress test را اصلاح می‌کنند.

این برنامه‌ها درحالی بیان می‌شوند که انتخابات 20 سپتامبر را در پیش داریم.

در برنامه حزب محافظه‌کار آمده: ما در کانادا با بحران مسکن روبرو هستیم. خرید و اجاره مسکن برای شهروندان بسیار دشوار شده و دلیل اصلی این وضعیت عرضه ناکافی و تقاضای بالای بازار است.

گزارش ماه می Canadian Real Estate Association نشان می‌دهد که میانگین قیمت خانه تا پایان سال جاری به 649,400 دلار می‌رسد و تا پایان 2023 این رقم 704,900 دلار خواهد شد.

بنابر پیشبینی Toronto Regional Real Estate Board میانگین قیمت خانه در این ناحیه تا پایان سال به 1,070,000 دلار خواهد رسید. به باور آن‌ها در دوران پاندمی عواملی چون کاهش عرضه مسکن و دورکاری بیشتر شهروندان باعث شده تا تقاضا برای خرید منازل در نواحی روستایی افزایش یابد.

بگفته مرتضی حیدر، پروفسور مدیریت املاک در دانشگاه Ryerson، مسکن یکی از موضوعات اصلی رای‌دهندگان است.

او می‌گوید: «پاندمی COVID-19 باعث افزایش قیمت مسکن در شهرهای کوچک و متوسط شد و مشکلات شهرهای تورنتو و ونکوور را به نواحی دیگری چون Cape Breton، Fredericton، Kitchener-Waterloo، Windsor و Hamilton کشانیده است.»

اوایل هفته جاری Rentals.ca اعلام کرد که میانگین اجاره‌بهای مسکن در کانادا برای دومین ماه متوالی رشد داشته و به 1,721 دلار در ماه رسیده است. این درحالیست که هنگام پاندمی و برای شش ماه متوالی شاهد کاهش اجاره‌بها بودیم.

هنوز حزب لیبرال برنامه انتخاباتی خود را منتشر نکرده تا با رویکردش به بازار مسکن آشنا شویم.

منبع: Daily Hive