Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

بریتیش‌کلمبیا: پروژه 4.15 میلیارد دلاری تونل جدید George Massey اجرا می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با گذشت ده سال از لغو پروژه پل کابلی که قرار بود جایگزین تونل George Massey شود، حال دولت استانی قصد احداث یک مجموعه تونل جدید را دارد.

ساخت این تونل جدید و بدون عوارض بزرگراهی 4.15 میلیارد دلار هزینه داشته و از سال 2026 تا سال 2030 به طول می‌انجامد.

تونل‌های اصلی پروژه به موازات هم بوده و هرکدام دارای سه لاین عبور اتومبیل و دو لاین عبور اتوبوس‌ توندرو هستند. یک تونل کوچکتر با عرض پنج متر نیز برای عبور عابرین و دوچرخه‌سواران ساخته می‌شود.

این تونل 1,054 متر طول داشته و 660 متر آن از زیر رودخانه Fraser عبور می‌کند. همچنین برای کاهش هزینه‌ها در عمق یکسان با تونل فعلی حفر می‌گردد. تونل قدیمی نیز بین سال‌های 2030 تا 2032 برچیده خواهد شد.

براساس برنامه‌ریزی‌ها بزرگراه 99 از جنوب Oak Street Bridge تا Delta هم بهینه‌سازی‌های می‌شود. 6 میلون دلار برای احداث مسیر اختصاصی اتوبوس Bridgeport Road، هشتاد و هشت میلیون دلار برای توسعه تقاطع غیرهمسطح Steveston، هفت میلیون دلار برای افزایش پهنای بزرگراه 99 و بزرگراه 17 A و 36 میلیون دلار برای ساخت مسیر اتوبوس در حاشیه بزرگراه 99 هزینه خواهد شد. اجرای برخی از پروژه‌های بالا بزودی آغاز می‌شود.

احداث یک پل هشت لاین و کابلی راه‌حل دیگر دولت استانی بود که حدود 4.22 میلیارد دلار هزینه می‌بُرد (حدود 70 میلون دلار بیشتر از تونل). البته این پروژه دو سال زودتر به پایان می‌رسید و ساخت آن از 2024 تا 2028 طول می‌کشید.

علت زمان‌بر بودن احداث پروژه تونل وجود الزامات و ارزیابی‌های زیست‌محیطی جدید و دقیق برای آن است.

راب فلمینگ وزیر حمل‌ونقل و زیرساخت بریتیش‌کلمبیا درباره این پروژه گفت:

«تونل جدید George Massey به بهبود جریان ترافیک کمک می‌کند و مسافرت با وسایل حمل‌ونقل عمومی، پای پیاده و دوچرخه را راحت‌تر و جذاب‌تر خواهد کرد. بعلاوه شهروندان می‌توانند بدون پرداخت صدها دلار عوارض سالیانه از آن استفاده کنند. ما سخت در تلاشیم تا پروژه مناسب برای منطقه را انتخاب کرده و با اجرای برنامه‌های بهینه‌سازی بزرگراه 99، شرایط ترافیکی ساکنین را بهبود بخشیم.»

فلمینگ در ادامه این مسیر را یک شاهراه تجاری مهم خواند که به اندازه پل 3.8 میلیارد دلاری Gordie Howe بین Windsor و Detroit و پل 4.2 میلیارد دلاری Champlain در مونتریال، اهمیت دارد.

تونل قدیمی این مسیر در سال 1959 ساخته شده و هم‌اکنون روزانه حدود 80,000 اتومبیل از آن عبور می‌کنند.

جورج هاروی شهردار دلتا نیز با خرسندی از پیشرفت این پروژه گفت: «این تونل به جامعه و اقتصاد ما کمک خواهد کرد. George Massey Crossing مزایای بسیاری برای ساکنین دلتا و منطقه دارد و از ترافیک شاهراه حیاتی بزرگراه 99 می‌کاهد. بسیار خوشحالم که با همکاری دولت استانی این پروژه زیرساختی با هدف بهبود جابجایی کالا، افراد و پیشرفت منطقه اجرا خواهد شد.»

برنامه‌ریزان پروژه معتقدند که خطوط اتوبوس تندرو بهترین گزینه برای ارائه خدمات به جمعیت پراکنده جنوب Fraser و دسترسی آن‌ها به ایستگاه Canada Line’s Bridgeport است. از اینرو بروزرسانی زیرساخت خطوط اتوبوس در شاهراه 99 در دستور کار می‌باشد.

اخیرا دولت استانی پروژه‌ای 40 میلیون دلاری با هدف بروزرسانی تونل قدیمی تا زمان ساخت تونل جایگزین را اجرا کرد. نصب چراغ‌های LED جدید و بهبود روشنایی تونل، نصب سیستم تهویه جدید، بهبود سیم‌کشی‌های تونل و اجرای سیستم‌ دفع پساب جدید ازجمله بخش‌های این پروژه بودند.

منبع: Daily Hive