Friday, March 29, 2024
-5.3 C
Calgary

شرکتی در مونتریال آماده به چالش کشیدن تسلا در صنعت انرژی می‌شود

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

استارتاپ کانادایی dcbel یک شارژر هوشمند خانگی طراحی کرده که اتومبیل برقی را سریعا شارژ کرده و به مشتریان اجازه می‌دهد با پنل‌های خورشیدی یا ذخیره باتری اتومبیل، برق منزل را تامین کنند.

ساخت Dubbed r16 پنج سال زمان برده و با استفاده از پنل‌های خورشیدی، هزینه قبض برق مشتریان آمریکایی و کانادایی تا 25 درصد کاهش می‌یابد. علاوه بر این‌ها باتری اتومبیل‌های برقی که امکان ذخیره و تولید برق را دارند در فرایند Blackout Power نقش دارند. این شرکت باتری‌ جداگانه نیز در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

تکنولوژی r16 با کمک هوش مصنوعی انرژی را در هنگام نیاز به منزل منتقل می‌کند. بگفته مارک آندره فورگت، رئیس اجرایی dcbel، یک اتومبیل برقی می‌تواند تا دو روز برق منزل را تامین کند.

اخیرا شرکت dcbel اعلام کرده 7.5 میلیون دلار امریکا (علاوه بر سرمایه‌گذاری 40 میلیون دلاری اپریل گذشته) از Silicon Valley Bank دریافت کرده تا این تکنولوژی را در ایالات‌متحده اجرایی کند.

در نتیجه این سرمایه‌گذاری جدید عملیات اجرای تکنولوژی از سال 2022 در کبک، ایالات‌متحده و اروپا آغاز می‌شود. تکنولوژی r16 را می‌توان از پاییز امسال در کالیفرنیا و نیویورک خریداری و اجرا کرد. مسئولان شرکت dcbel قصد دارند r16 را تا سال 2025 در یک میلیون خانه نصب کنند.

گرایم میلن، مدیر تکنولوژی بانکداری Silicon Valley Bank، در اینباره گفت: با نصب محصولات نوآورانه‌ای چون r16 می‌توان به راه‌حل‌های جدید برای مدیریت سیستم‌های انرژی منزل، اتومبیل و پنل‌های خورشیدی دسترسی داشت. ما خرسندیم که منابع مالی موردنیاز برای توسعه و رشد مشتریان dcbel را تامین می‌کنیم.

آ‌ن‌ها هم‌اکنون سفارش‌هایی از کالیفرنیا دارند و میزان تقاضای فعلی بیش از ظرفیت تولید است.

او در ادامه گفت: «ما می‌خواهیم مقیاس فعالیت خود را کنترل کنیم. کالیفرنیا و تگزاس بازارهایی بزرگ هستند و ظرفیت تولید ما تا تابستان آینده را به خود اختصاص می‌دهند. این نواحی بازارهای بزرگ تولید انرژی خورشیدی هستند و میزان خاموشی‌ها در آن‌ها بالاست، از این رو بازاهای اصلی ما را تشکیل می‌دهند. از تابستان آینده و با افزایش ظرفیت تولید و نصب، وارد بازار کانادا هم خواهیم شد.»

منبع: IT World Canada