Friday, April 19, 2024
-3.7 C
Calgary

نگرانی والدین درباره بازگشایی مدارس با وجود رشد مبتلایان کرونا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

خانواده‌های کانادایی نگرانند که بازگشایی مدارس در شرایط کنونی موجب ابتلای کودکان آن‌ها به کرونا شود.

دکتر آیزاک بوگوک، متخصص بیماری‌های عفونی در بیمارستان عمومی تورنتو، می‌گوید: «مطمئنا آمار مبتلایان با آغاز فصل پاییز افزایش می‌یابد و کروناویروس جمعیت واکسینه نشده ازجمله دانش‌آموزان را درگیر خواهد کرد.»

در این بین الزام استفاده از ماسک می‌تواند تا حدی کمک کند. بریتیش‌کلمبیا، مانیتوبا، کبک، نوااسکوشیا و آنتاریو استفاده از ماسک در مدارس را اجباری اعلام کرده‌اند. آموزگاران برخی استان‌ها نیز باید واکسینه شده و یا نتایج منفی تست COVID-19 ارائه دهند.

با اینحال دولت آلبرتا به نواحی آموزشی اجازه داده تا خود درباره اجبار یا عدم اجبار استفده از ماسک تصمیم بگیرند.

از آنجایی که دانش‌آموزان کمتر از 12 سال واجد دریافت واکسن نیستند، بازگشت ایمن دانش‌آموزان به مدارس تا حد زیادی به وضعیت شیوع ویروس در سطح جامعه بستگی دارد. در نتیجه وضع محدودیت‌ها، حفظ فاصله فیزیکی، پوشیدن ماسک و واکسیناسیون مستقیما موثر هستند.

شری مدیگان، دستیار پروفسور روانشناسی در دانشگاه کلگری، با اشاره به تاثیر مثبت آموزش حضوری بر سلامت روان کودکان می‌گوید:

«شواهد نشان داده که پاندمی و دوری کودکان از کلاس‌های درس باعث شده میزان اضطراب و افسردگی در آن‌ها به نسبت گذشته دو برابر افزایش یابد. چنین ناراحتی‌هایی با افزایش محدودیت‌ها تشدید می‌شوند. کودکان به ارتباطات اجتماعی نیاز دارند و بودن در کنار هم‌کلاسی‌ها و آموزگاران به آن‌ها بسیار کمک می‌کند.»

برخی خانواده‌ها می‌گویند که وضع محدودیت‌های بیشتر بمنظور جلوگیری از افزایش آمار مبتلایان را برای برگزاری سال تحصیلی ایمن ضروری می‌دانند. در غیر اینصورت به کودکان خود اجازه حضور در کلاس‌های فیزیکی را نخواهند داد.

منبع: Global NEWS