Thursday, March 28, 2024
-1.7 C
Calgary

سیاستمداران کانادایی که مورد حملهٔ معترضان قرار گرفتند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

چند روز قبل معترضان مقابل محل برگزاری کمپین انتخاباتی جاستین ترودو در لندن تجمع کردند و با پرتاب سنگریزه او را هنگام خروج هدف قرار دادند.

بگفته ترودو برخی از سنگ‌ها به او برخورد کرده اما چنین رفتاری باعث نخواهد شد در مقابل خواسته‌های گروه ضدواکسن موسوم به “anti-vaxxer mob” کوتاه بیاید.

در ادامه اشاره‌ای داریم به رویدادهای مشابه، که برای سیاستمداران کانادایی پیش آمده:

پنجشنبه، 2 سپتامبر 2021: یک مرد از ماکسیم برنیر، رهبر حزب مردم، درخواست عکس سلفی کرد و سپس در این حین یک تخم‌مرغ را روی سرش شکست.

15 جون 2013: در فستیوال Taste of Little Italy لیوانی آبمیوه به صورت راب فورد، شهردار سابق تورنتو، پاشیده شد.

25 ژانویه 2010: یک تظاهرکننده با پرتاب کیک پای به چهرهٔ گیل شی، وزیر سابق ماهیگیری و اقیانوس‌ها، خشم خود از شکار خوک‌های آبی را نشان داد.

7 جولای 2007: اد استلماخ، نخست‌وزیر سابق آلبرتا، با یک پای هدف قرار گرفت که به محافظش خورد. پرتاب‌کننده پای بخاطر این حمله به 30 روز زندان محکوم شد.

5 جولای 2003: در کلگری استمپید یک پای موز به صورت رالف کلاین، نخست‌وزیر سابق آلبرتا، پرتاب شد.

12 اپریل 2003: ژان چارست، نخست‌وزیر سابق کبک، هدف پرتاب دو پای در کمپین انتخابات استانی قرار گرفت. بعدها معلوم شد پرتاب‌کننده‌ها از اعضای Les Entarteurs بودند (گروهی که هدفشان تخریب کسانی ست که خود را مهم تصور می‌کنند).

5 اکتبر 2000: در Kitchener آنتاریو توسط یک معترض روی استاکول دی، رهبر سابق Canadian Alliance، شیرکاکائو ریخته شد.

16 آگست 2000: در رویداد انتخاباتی Charlottetown یک پای به صورت ژان کریتین، نخست‌وزیر سابق آلبرتا، پرتاب شد. ضارب خود را عضور PEI Pie Brigade، شاخه‌ای از Les Entarteurs، معرفی کرد.

7 می 1999: یکی از اعضای Les Entarteurs به سمت استفان دیون، رهبر سابق لیبرال، پای پرتاب کرد.

20 آگست 1982: صدها معترض با پرتاب سنگ، تخم‌مرغ و گوجه‌فرتگی به قطار تفریحی حامل پیر ترودو، نخست‌وزیر سابق کانادا، و خانواده‌اش موجب شکسته شدن شیشه‌های آن شدند. پس از آنکه نخست‌وزیر در Salmon Arm بریتیش‌کلمبیا انگشت وسطش را به تظاهرکنندگان نشان داد از او در آلبرتا و مانیتوبا به گرمی استقبال شد!

3 جون 1976: یوجین ویلان، وزیر سابق کشاورزی، طی تجمع دامداران در اتاوا هدف برخورد ظرف شیر با صورتش قرار گرفت.

منبع: Daily Hive