Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت 2021

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

هنگام خرید لپ‌تاپ ارزان‌قیمت باید با نبود برخی قابلیت‌ها کنار آمد، اما این بمعنای آن نیست که محصول نهایی ارزش مبلغ پرداختی را نخواهد داشت. در این مقاله بهترین گزینه‌های ارزان‌قیمت سال 2021 توسط نشریه‌ی وِرج و در نه گروه جداگانه تست شده‌اند.

در ادامه با موارد منتخب آشنا می‌شویم.

بهترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت

HP Envy x360 13

این لپ‌تاپ 699 دلاری دارای کیفیت قابل رقابت با مدل‌های گران‌تر است. از نقاط قوت Envy می‌توان به کیبورد و نمایشگر باکیفیت و پردازنده کم‌مصرف AMD Ryzen با قابلیت اجرای بازی‌های سبک اشاره کرد (امکان انتخاب پردازنده اینتل نیز وجود دارد).

البته این لپ‌تاپ بدون نقص نبوده و نسبت 16:9 نمایشگر و محدودیت پورت‌های لپ‌تاپ (مخصوصا Thunderbolt و HDMI) ازجمله این موارد هستند. البته بدون شک ارزش قیمت پرداختی را دارد.

لینک خرید

بهترین لپ‌تاپ زیر 500$

LENOVO Chromebook DUET

اگر بدنبال کروم‌بوک ارزان هستید خرید این مدل 219 دلاری را پیشنهاد می‌کنیم. بدنه آلومینیومی و مستحکم، نمایشگر 10 اینچی و کاور مجهز به کیبورد و استند ازجمله ویژگی‌های بارز آن هستند. ظاهر آن بسیار زیبا بوده و نیازهای شما را تا حد زیادی پاسخ می‌دهد، اما انتظار عملکرد حیرت‌انگیز نداشته باشید. نقطه قوت دیگر این مدل باتری قدرتمند بوده (قوی‌ترین باتری کروم‌بوک‌های 2021) که تا 11 ساعت دستگاه را روشن نگاه می‌دارد.

تنها نقطه ضعف این مدل کوچک بودن نمایشگر (10.1 اینچ) است. این اندازه برای دانش‌آموزان مناسب بوده اما سایرین می‌توانند برای یادداشت‌برداری، تماشای نتفلیکس و کارهای روزمره از آن استفاده کنند.

لینک خرید

بهترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت با سیستم عامل Chrome OS

ACER Chromebook Spin 713

اگر کروم‌بوک دارای کیبورد و تاچ‌پد می‌خواهید باید Spin 713 با قیمت 699 دلار را بخرید. امکانات این مدل کافی بوده ظاهری بسیار زیبا دارد. صفحه نمایش آن نسبت 3:2 داشته و روشنایی و کیفیت تصاویر آن ایده‌آل است. از دیگر ویژگی‌های این مدل می‌توان به کیبورد عالی، باتری قدرتمند و وجود درگاه‌های متنوع چون HDMI، USB-C، USB-A و شکاف microSD اشاره کرد.

لینک خرید

بهترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت با استایلوس

ASUS Chromebook Detachable CM3

اگر یک تبلت با ابعادی مشابه لنوو Duet و قدرت بیشتر می‌خواهید باید سراغ این کروم‌بوک ایسوس بروید. CM3 نمایشگر 10.5 اینچی داشته و دارای کاور، استند، استایلوس USI و کیبورد جداشدنی فابریک است. استند به اشکال گوناگون تنظیم شده و تایپ کردن با کیبورد آن لذت‌بخش می‌باشد. عمر باتری این تبلت نیز بالاست و می‌توان تا 13 ساعت بطور مداوم و بدون نیاز به شارژ از آن استفاده کرد.

تنها نقطه ضعف این تبلت قدرت پردازش آن می‌باشد. پردازنده MediaTek در مقایسه با قیمت 370 دلاری دستگاه قدری ناامیدکننده بوده اما گزینه‌ای عالی برای دانش‌آموزان و دانشجویان محسوب می‌شود.

لینک خرید

بهترین لپ‌تاپ باریک و سبک با قیمت کمتر از 1000$

HP Pavilion Aero 13

در میان لپ‌تاپ‌های ویندوزی ارزان هیچ مدلی با این ابعاد و وزن نخواهید یافت. این مدل از Envy x360 سبک‌تر و باریک‌تر بوده و عملکردی یکسان با آن دارد، از اینرو خرید Pavilion Aero 13 با پرداخت 699 دلار کاملا منطقیست. این دستگاه 950 گرمی با پردازنده قدرتمند و هشت هسته‌ای Ryzen شما را شگفت‌زده می‌کند. نسبت نمایشگر آن 16:10 و دارای روشنایی بالاست. نقطه قوت دیگر Aero باتری مناسب است که معمولا تا 11 ساعت اجازه استفاده مداوم با دستگاه را می‌دهد.

البته قیمت پایین این لپ‌تاپ‌ با کاستن از برخی امکانات ممکن شده و کیفیت اسپیکرهای آن چندان تعریف ندارد. با اینحال بطور قطع نیازهای شما به یک لپ‌تاپ ویندوزی و ارزان‌قیمت را کاملا رفع می‌کند.

لینک خرید

زیباترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت

Samsung Galaxy Chromebook 2

اگر یک کروم‌بوک ارزان‌قیمت با ظاهر شیک می‌خواهید باید 549 دلار برای Galaxy Chromebook 2 سامسونگ هزینه کنید. دو رنگ fiesta red و regular grey بهمراه کیفیت ساخت بالا بسیار چشم‌نواز هستند. همچنین نمایشگر لمسی آن امکان استفاده از استایلوس را دارد (تجهزات جانبی).

این مدل علاوه بر طراحی زیبا دارای یک نمایشگر با پنل QLED بوده که بهترین در میان کروم‌بوک‌هاست. کیبورد باکیفیت، عمر بالای باتری (7 ساعت 21 دقیقه) و داشتن درگاه‌های متنوع چون 2 پورت USB-C، یک شکاف microSD و یک headphone jack از دیگر ویژگی‌های آن هستند.

لینک خرید

بهترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت Surface

Microsoft Surface Go 2

این تبلت 10.5 اینچی 399 دلار قیمت داشته و ابعادی مشابه با iPad معمولی دارد. شما باید کاور و کیبورد را جداگانه خریداری کنید اما ارزش خرید آن بسیار بالاست.

Surface Go 2 با دو پردازنده Pentium Gold یا Core m3 عرضه می‌شود، پس انتظار توان سخت‌افزاری بالا را نداشته باشید. این مدل برای وب‌گردی و استریمینگ بسیار مناسب و می‌توان تمام نرم‌افزارهای ویندوزی را با آن اجرا کرد. بعلاوه وزن پایین دستگاه حمل آن را بسیار راحت می‌کند.

لینک خرید

بهترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت دانشجویی و دانش‌آموزی

Acer Swift 3

بسیاری از لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت برای استفاده دانش‌آموزان دبیرستانی مناسب هستند، اما بدنه بادوام ایسر Swift 3 آن را متمایز از سایرین می‌کند. نمایشگر 14 اینچی این مدل به شما اجازه انجام کارهای روزانه را خواهد داد و در مقایسه با گزینه‌های 13 اینچی بالا کارایی بیشتری دارد.

مهمترین نقطه قوت Swift 3 پردازنده‌های Ryzen 4000 است. مدل مورد تست پردازنده Ryzen 7 4700U داشت و انجام کارهای روزانه با آن لذت‌بخش بود.

Swift 3 باریک‌ترین و یا زیباترین لپ‌تاپ بازار نیست، اما عملکرد بسیار خوبی دارد. همچنین وجود درگاه‌های گوناگون چون USB-C، USB-A و HDMI و عمر باتری هفت ساعته از دیگر مزایایش هستند. کیبورد Swift 3 نور پس‌زمینه داشته و تایپ کردن با آن لذت‌بخش است. همچنین به حسگر اثر انگشت هم مجهز می‌باشد.

لینک خرید

بادوام‌ترین لپ‌تاپ ارزان‌قیمت

Lenovo Yoga C740

این مدل با طراحی خاص و نوآورانه خود گزینه‌ای ایده‌آل محسوب می‌شود. بدنه آلومینیومی و بادوام بهمراه پردازنه نسل دهم اینل بارزترین ویژگی‌های Yoga C740 هستند. کیفیت اسپیکرهای این مدل بالاست و صدای استریو و باکیفیت دارد. کیبورد و تاچ‌پد آن نیز بسیار مناسب هستند و چون از تاریخ عرضه C740 یکسال می‌گذرد و می‌توان آن را با قیمت‌ مناسب و کمتر خریداری کرد.

لینک خرید

منبع: The Verge