Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

مستأجران کانادایی ماهانه ۷۶۹ دلار بیشتر از مالکین خانه‌ها ضرر می‌کنند

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

براساس تحقیق جدیدی که توسط شرکت املاک و مستغلات Royal Le Page انجام پذیرفته، مالکین خانه‌ها در کانادا به طور قابل توجهی هزینه کمتری را نسبت به مستاجران برای ملک خود می‌پردازند.

این تحقیق با طرح پرسش اجاره بهتر است یا خرید به تجزیه قیمت‌های املاک در سراسر کشور پرداخته است. نتیجه بدست آمده نشان می‌دهد که مالکین خانه‌ها با وجود صرف هزینه‌هایی نظیر مبلغ اولیه سرمایه‌گذاری و وام مسکن، باز هم نسبت به مستأجران بیشتر سود می‌کنند. طبق این تحقیق کانادایی‌ها از خرید خانه به عنوان پس‌انداز استفاده می‌کنند، زیرا در هنگام فروش مبلغ پس‌انداز شده پس گرفته می‌شود.

براساس این گزارش در ۹۱٪ از ۲۷۸ ملکی که مورد مطالعه قرار گرفته، هزینه خالص مالکیت (هزینه کلی منهای پس‌انداز) کمتر از اجاره است. در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۱ متوسط هزینه خالص مالکیت یک خانه ۷۶۹ دلار کمتر از هزینه اجاره همان ملک بوده است.

مواردی که اجاره ملک سود داشته است مربوط به خانه‌های لوکس در محله‌های گران‌ قیمت بوده است. در این موارد مستأجران ۲۴۵ دلار در ماه سود کرده‌اند.

به گفته کارن یولفسکی، مدیر عامل Royal LePage Real Estate Services Ltd که این مطالعه را انجام داده‌ است، با وجود پایین‌ترین حد عرضه و افزایش صعودی قیمت مسکن، نتایج این مطالعه نشان می‌دهد مالکیت خانه برای اکثر مردم کانادا از نظر مالی سودمند است. همچنین اقدامات دولت در خصوص حل بحران مسکن می‌تواند برای تمامی کانادایی‌ها مفید باشد.

در این مطالعه کاهش ۱۰ درصدی قیمت مسکن نیز بررسی شده است. در این شرایط تقریباً نیمی از مالکین خانه‌ها بازده سرمایه‌گذاری خود را در بازار املاک و مستغلات مثبت می‌دانند و نیمی دیگر تصور می‌کنند بازده‌ سرمایه‌گذاری‌شان به حداقل می‌رسد یا حتی ممکن است ضرر کنند.

انتخاب بین اجاره و خرید خانه در صورتیکه امکان پذیر است که بتوانید پیش‌پرداخت وام خانه را بپردازید که این موضوع می‌تواند با افزایش قیمت مسکن در سراسر کانادا برای شما چالش‌برانگیز شود.

 

 

منبع: Dailyhive