Tuesday, March 19, 2024
2.8 C
Calgary

تعداد معاملات در کلگری همچنان بالاست (بازار مسکن در ماه سپتامبر ۲۰۲۱)

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نويسنده: مهرداد باقرى، مشاور املاك در شهر كلگرى

تعداد کل معاملات در ماه سپتامبر نزدیک به رکورد آن در سال ۲۰۰۵ بود با ۲۱۶۲ واحد خانه فروش رفته. ورود خانه‌های جدید بیشتر در بازار به رشد تعداد معاملات کمک کرد.

اقتصاددان ارشد انجمن مشاوران املاک کلگری: “در حالی که معمولا در پاییز تعداد معاملات رو به کاهش می‌رود اما امسال همچنان تقاضا برای خانه زیاد است احتمالا به علت وجود خریدارنی که از ابتدای امسال موفق به خرید نشده‌اند. کم بودن تعداد کل خانه‌ها در بازار هم شرایط را به نفع فروشندگان کرده است البته بازار شرایط آرام‌تری نسبت به اوایل سال دارد.”

تعداد کل خانه‌ها برای فروش در ماه سپتامبر ۱۰٪ کمتر از سال قبل است، در حالی که تعداد معاملات ۲۷٪ نسبت به سال قبل رشد داشته است. داغ‌ترین بازار مربوط به خانه‌های مستقل است که در محدوده بازار فروشندگان است، بازار خانه‌های متصل هم در محدوده بازار متعادل اما بازار آپارتمان‌ها همچنان به نفع خریداران است.

ورود خانه‌های بیشتر منجر به افت خیلی کم قیمت‌ها نسبت به ماه قبل شده است اما همچنان قیمت‌ها نسبت به سال قبل بالاتر هستند. در ماه سپتامبر، شاخص کلی قیمت خانه در کلگری، ۴۵۷،۹۰۰$ بود که ۸٪ بیشتر از سال قبل است.

آمار بازار

خانه‌های مستقل

تعداد کل معاملات برای این نوع از خانه ۱۲۶۸ واحد بود که ۳۰٪ بیشتر از میانگین ۱۰ ساله شهر است. شاخص قیمت در همه مناطق بیشتر از سال قبل است، کمترین رشد برای مرکز شهر است با ۵٪ افزایش و بیشترین برای Southeast با ۱۲٪ افزایش قیمت.

شاخص کلی قیمت خانه‌های مستقل با کمی افت از اوج آن در جولای به ۵۳۷،۵۰۰ دلار رسید که ۱۰٪ بیشتر از سال قبل است.

تاون‌هاس‌ها

با فروش ۳۱۸ واحد جدید در ماه قبل، تعداد کل تاون‌هاس‌های فروش رفته تا اینجا سال به ۳۰۵۷ واحد رسید که ۶۲٪ بیشتر از میانگین ۱۰ ساله شهر است.
داغ‌ترین بازار برای Southeast کلگری است. همچنان تعداد کل این نوع از خانه رو به کاهش است که بازار داغی را برای نوع از خانه فراهم کرده است. شاخص‌ قیمت‌ها ۷٪ بیشتر از سال قبل است اما هنوز به رکورد قیمت‌ها در سال ۲۰۱۴ نرسیده است.

آپارتمان‌ها

با وجود فروش ۳۶۶ واحد آپارتمان که ۵۱٪ بیشتر از سال قبل است، تعداد کل آپارتمان‌ها برای فروش رو افزایش است. هر چند بازار این نوع از خانه به نفع خریدارن است اما اوضاع برای فروشندگان بسیار بهتر از سال‌های قبل است.
تا به این جای سال شاخص قیمت‌ آپارتمان ۳٪ بیشتر از ابتدای سال است اما همچنان ۱۴٪ کمتر از اوج قیمت‌ها در سال ۲۰۱۴.