Thursday, March 28, 2024
-1.9 C
Calgary

آنتاریو مالیات بنزین را کاهش می‌دهد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

داگ فورد متعهد شده تا مالیات بنزین استان را پیش از تصویب برنامه بودجه آینده به میزان 5.7 سنت کاهش دهد، اما برنامه‌ای برای ارائه دوباره تخفیف برای خرید خودروهای الکتریکی ندارد. او همچنین از برنامه تسلا برای احداث واحد تولید باتری اتومبیل‌های برقی در نزدیکی تورنتو حمایت کرد.

براساس اعلام The Canadian Press، فورد مالیات استانی سوخت را پیش از تاریخ 31 مارچ 2022 کاهش خواهد داد. در صورت اجرای تعهدات دولت فدرال در قبال آنتاریو امکان کاهش بیشتر مالیات نیز وجود دارد.

فورد در کمپین انتخاباتی سال 2018 وعده کاهش قیمت بنزین تا 10 سنت در لیتر را داده بود.

دولت استانی قصد بازگرداندن کمک مالی بمنظور خرید خودروهای الکتریکی را نیز ندارد. فورد در واکنش به این موضوع گفت که به میلیونرهای برای خرید اتومبیل 100,000 دلاری کمک نخواهد کرد.

دولت استانی پیشین آنتاریو بالاترین کمک مالی خرید اتومبیل EV در کشور را به شهروندان ارائه می‌داد (تا 14,000 دلار برای خرید اتومبیل‌های منتخب). با اینحال فورد بالافاصله پس از پیروزی در انتخابات سااین برنامه را متوقف کرد. دولت فدرال هم‌اکنون تا 5,000 دلار برای خرید اتومبیل سبز کمک می‌کند و چندین استان ازجمله کبک و بریتیش‌کلمبیا نیز کمک‌هایی مشابه در نظر گرفته‌اند.

گزارش شرکت تحلیلگر HIS Markit نشان داده که در سه چهارم سال 2021 میزان فروش خودروهای الکتریکی در آنتاریو بسیار کمتر از دیگر استان‌های دارای تخفیف بوده است. بر این اساس میزان فروش خودروهای برقی به خودروهای فروخته شده در استان‌های آنتاریو، PEI، Yukon، کبک و بریتیش‌کلمبیا بترتیب 3، 4.1، 4.7، 9.9 و 13 درصد می‌باشد. شهرهای یزرگ چون ونکوور، مونتریال و تورنتو نیز بترتیب نرخ 15.6، 10.9 و 4 درصد را ثبت کرده‌اند.

با وجود عدم ارائه مشوق برای خرید خوردوهای الکتریکی، فورد هفته گذشته در توییتر با اشاره به برنامه تسلا بمنظور راه‌اندازی شرکت تولید تجهیزات باتری در Markham از این تصمیم حمایت کرد. قرار است محصولات تولیدی این شرکت به تمام دنیا صادر شود.

فورد در این توییت گفت: ما از تولید اتومبیل‌های الکتریکی و باتری آن‌ها در آنتاریو کاملا حمایت می‌کنیم. برنامه ما جذب هرچه بیشتر سرمایه و اشتغالزایی در صنعت اتومبیل‌ است.

منبع: Driving