Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

اعلام وضعیت اضطراری در بریتیش کلمبیا در پی وقوع سیل و رانش زمین

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جان هورگان، مایک فارنورث، وزیر امنیت عمومی و راب فلمینگ، وزیر حمل و نقل، در پی وقوع سیل ویرانگر و رانش زمین وضعیت استان را اضطراری اعلام کردند.

به گفته جان هورگان وضعیت اضطراری استانی در پی وقوع یک فاجعه طبیعی صادر شده است و بریتیش کلمبیایی‌ها روزهای سختی را سپری می‌کنند. این دستور دسترسی به خدمات اولیه و تجهیزات ضروری را برای ساکنان سراسر استان فراهم خواهد کرد.

همچنین محدودیت‌هایی در سفرهای جاده‌ای اعمال خواهد شد تا از حمل و نقل کالاهای ضروری و رساندن خدمات پزشکی و اورژانس به جوامعی که به آنها نیاز دارند، اطمینان حاصل شود.

هورگان در ادامه از مردم درخواست کرد از احتکار کالاها بپرهیزند. وی اطمینان می‌دهد که زنجیره‌های تأمین کالاهای ضروری را می‌توان با شیوه‌ای سریع و موثر بازیابی کرد.

به گفته هورگان، بریتیش کلمبیا به طور رسمی درخواست استقرار منابع فدرال از جمله نیروهای مسلح را صادر کرده است. این نیروها به مدیریت تخلیه مناطق، زنجیره تامین کالاهای ضروری، ایجاد امنیت در مناطق سیل‌زده و بازیابی آب آشامیدنی کمک خواهند کرد.

در حال حاضر برخی از بزرگراه‌ها مسدود شده‌اند و مسئولان در حال ارزیابی خسارت‌ها هستند.

فارنورث نیز پس از اشاره به وضعیت اضطراری استانی گفت که می‌توان برای منع سفرهای غیرضروری، احتکار و افزایش قیمت‌ها از اقدامات موثری استفاده کرد. به گفته فارنورث اعلام وضعیت اضطراری استانی این اجازه را به آنها می‌دهد که اقدامات لازم را انجام دهند.

 

 

 

منبع: Dailyhive