Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

به زودی گذرنامه واکسن آلبرتا برای سفرهای بین‌المللی پذیرفته خواهد شد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

به زودی گذرنامه واکسن صادر شده در آلبرتا برای مطابقت با استانداردهای توصیه شده کانادا برای سفرهای داخلی و بین‌المللی به‌روزرسانی می‌شود.

از چهارشنبه، ۲۴ نوامبر، نسخه به‌روزرسانی شده گذرنامه واکسن در alberta.ca/CovidRecords در دسترس آلبرتایی‌های قرار گرفته است.

گذرنامه واکسن آلبرتا شامل اسامی دوم افراد با ترجمه در هر دو زبان رسمی کانادا خواهد بود.

طرح استفاده از گذرنامه واکسن کووید-۱۹ برای سفرهای داخلی و بین‌المللی کانادا در پایان اکتبر اجرا شد.

براساس بیانیه مطبوعاتی دولت در خصوص به‌روزرسانی گذرنامه واکسن، آلبرتایی‌هایی که پیش از این کد QR را دریافت کرده‌اند، اگر قصد سفر نداشته باشند دیگر نیازی به ذخیره‌سازی یا چاپ مجدد نسخه به‌روزرسانی شده گذرنامه نخواهند داشت.

آلبرتایی‌ها می‌توانند برای دسترسی به مشاغل محلی و مکان‌هایی که در برنامه معافیت از محدودیت‌ها  شرکت می‌کنند، به استفاده از کد QR ادامه دهند.

به گفته جیسون کاپینگ، وزیر بهداشت، دولت استانی برای تسهیل فرایند سفرهای داخلی و خارجی آلبرتایی‌ها از مدرک بین‌المللی واکسیناسیون به رسمیت شناخته شده استفاده خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: «میلیون‌ها آلبرتایی واکسینه شده کد امنیتی QR خود را دریافت کرده‌اند و هنوز هم می‌توانند از این کد برای فعالیت‌های ایمن استانی بهره‌مند شوند. افرادی که می‌خواهند سفر کنند نیز می‌توانند از طریق کد QR به‌روزشده با سرعت بیشتری مدرک واکسیناسیون خود را ارائه دهند.»

افرادی که در خارج از کانادا واکسینه شده‌اند، از جمله مسافران بین‌المللی، می‌توانند از سابقه واکسیناسیون مورد تأیید کشور خود با یک مدرک شناسایی معتبر، مانند گذرنامه، استفاده کنند. افرادی که در استان‌ها و مناطق دیگر واکسینه شده‌اند نیز باید از سوابق واکسن منطقه‌ای خود با کد QR استفاده کنند و سایر مدارک واکسیناسیون در برنامه معافیت از محدودیت‌ها پذیرفته نمی‌شود.

تمامی مسافران داخلی کانادا باید از تاریخ ۳۰ نوامبر به طور کامل واکسینه شوند. پیش از این دولت کانادا یک مهلت یک ماه برای واکسیناسیون کامل کانادایی‌ها ارائه داده بود.

 

 

منبع: Dailyhive