Wednesday, April 24, 2024
11.4 C
Calgary

تولید قرص ضد ویروس کووید-۱۹ مولنوپیراویر در کانادا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

شرکت داروسازی Merck اعلام کرده است از روز دوشنبه قرص ضد ویروس کووید-۱۹ خود را با نام مولنوپیراویر در انتاریو تولید خواهد کرد.

این شرکت با شرکت داروسازی آمریکایی ترمو فیشر ساینتیفیک در خط تولید خود در ویتبی و انتاریو همکاری کرده است و در نظر دارد قرص مولنوپیراویر را در کانادا و بریتانیا و همچنین کشورهای اروپایی، آسیایی، اقیانوسیه و آمریکای لاتین، در صورت تأیید، توزیع کند.

بهداشت کانادا در حال بررسی مولنوپیراویر است.

مروان اکر، رئیس و مدیر عامل شرکت داروسازی Merck Canada در بیانیه‌‌ای گفت: «از اینکه با دولت‌های فدرال و استانی برای حمایت از کشورمان در برابر کووید-۱۹ همکاری می‌کنیم بسیار مفتخریم.»

هفته گذشته دولت کانادا اعلام کرده بود با شرکت داروسازی Merck برای خرید ۵۰۰ هزار قرص مولنوپیراویر اولیه و ۵۰۰ هزار قرص دیگر در سال ۲۰۲۲ قرارداد بسته است.

به گفته فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر نوآوری، علم و صنعت، زنجیره‌های داخلی تأمین دارو علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی فراوان برای کانادایی‌ها، می‌تواند به کانادا در شرایط اضطراری بهداشتی آینده کمک موثری بکند.

Yale Medicine در خصوص چگونگی عملکرد قرص مولنوپیراویر توضیح می‌دهد: «پس از ورود دارو به جریان خون ویروس کووید-۱۹ قدرت تکثیر خود را از دست می‌دهد. این قرص برای افرادی تجویز می‌شود که دارای علائم کووید-۱۹ هستند.»

از دیگر اقدامات دولت فدرال می‌توان به توافق با فایزر برای خرید یک میلیون دوز داروی خوراکی ضد ویروس کووید-۱۹، PF-07321332، اشاره کرد که در انتظار تأیید بهداشت کانادا قرار دارد.

 

 

منبع: Dailyhive