Thursday, April 25, 2024
14.5 C
Calgary

بریتیش کلمبیا در انتظار دریافت 11 میلیون کیت جدید تست کرونا در ژانویه

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشتی اعلام کرده­اند بریتیش کلمبیا از اواسط تا اواخر ژانویه، منتظر دریافت 11 میلیون کیت تست رَپید کرونا جدید از سوی دولت فدرال است.

این خبر، یکی از مهم ترین اعلان‌ها در طول اخبار جدید مربوط به کووید-19 بود که بعد از ظهر سه‌شنبه ارائه شد. دکتر بانی هنری، مسئول بهداشت استان و آدریان دیکس، وزیر بهداشت، محدودیت‌های کرونایی جدیدی را اعلام کرده و به توضیح شرایط موجود برای تست های رپید کرونا و دوزهای بوستر کووید-19 پرداختند.

بریتیش کلمبیا پیش تر، در 15 دسامبر3197306 کیت تست رپید دریافت کرده و 1266513 آزمایش انجام داده است. این استان همچنین دویست هزار تست رپید PANBIO و پانصد هزار تست BTNX خریداری کرده است که پیش بینی می شود که هر دو تا پایان دسامبر تحویل داده شوند.

 

پیش بینی می شود که بریتیش کلمبیا تا اواسط ژانویه به 2 میلیون و ششصد هزار تست کووید دسترسی داشته باشد که قرار است به صورت زیردر استان توزیع شود:

  • هفتصد هزار تست در سایت های جمع آوری نمونه برای افراد دارای علائم در دسترس خواهد بود
  • صد هزار تست در سایت‌های مراقبت‌های ویژه و برای کارکنانی که از خود علائم نشان داده و نزدیکانشان وجود خواهد داشت.
  • یک میلیون و دویست هزار آزمایش برای جوامع روستایی، دورافتاده، بومی و آسیب پذیر در دسترس خواهد بود.
  • دویست و پنجاه هزار تست برای مشاغل و سازمان ها در دسترس خواهد بود
  • دویست و پنجاه هزار تست برای مدیریت و اقدامات مربوط به جلوگیری از شیوع بیماری در دسترس خواهد بود (که اینها توسط ماموران بهداشت منطقه ای و مقامات بهداشتی دیگر مدیریت خواهند شد)

مقامات بهداشتی همچنین گفته اند دولت کانادا در نظر دارد از اواسط تا حداکثر اواخر ژانویه،  84 میلیون آزمایش رپید کووید-19 در منطقه انجام شود. این تست­ها از پنج شرکت سازنده مختلف تامین شده و انتظار می‌رود 10 میلیون عدد از آن ، برای «استفاده در خانه» باشند.

بریتیش کلمبیا می گفته است که انتظار دارد حداقل 11 میلیون مورد از این آزمایش ها تا اواسط ژانویه تحویل داده شود. در این صورت، هفت میلیون تست، به مقامات بهداشت عمومی و سایر مقامات بهداشتی برای مدیریت سرایت این ویروس در جامعه اختصاص داده خواهد شد. این توزیع با توجه به میزان سرایت بیماری و سویه های  آن در میان افرادی که پاسخ تست آنها مثبت است و اطرافیان و نزدیکان آنها انجام می شود.

علاوه بر این، قرار است پانصد هزار تست به دانش آموزان مهد کودک تا کلاس دوازدهم و کارکنان این موسسات و پانصد هزار تست دیگر برای دانش آموزان، دانش جویان و کارکنان کالج ها و دانشگاه ها به هنگام بازگشایی دوباره و آغاز آموزش حضوری اختصاص یابد .

سه میلیون تست باقی مانده، قرار است برای گسترش یا تکمیل منابع مورد استفاده توسط مراکز ارائه کننده تسهیلات درمانی ویژه و دراز مدت، کارکنان مراقبت های بهداشتی، جوامع روستایی حومه و بومی، مشاغل و سازمان ها، و مدیریت پرونده و تماس استفاده شود.

 

افزایش ظرفیت واکسیناسیون استان برای تزریق دز بوستر کووید19

روز سه شنبه در اطلاعیه های جدید مربوط به کووید19، دیکس گفت که برنامه واکسیناسیون دز بوستر، در حال حاضر با ظرفیت 35 درصد بالاتر از آنچه در ابتدا ماه اکتبر اعلام شده بود، در حال انجام است. بیش از هفتصد هزار دوز سوم تجویز شده که شامل 65000 کارمند مراقبت های بهداشتی و 125000 فردی است که از نظر بالینی بسیار آسیب پذیر هستند.

مقامات بهداشتی، طرحی را برای افزایش ظرفیت واکسیناسیون تا 62 درصد مطرح کرده اند. این امر با گسترش کلینیک ها در مناطق مختلف بهداشتی و افزایش ظرفیت داروخانه ها در ژانویه انجام خواهد شد.

دیکس تاکید کرد که درصورت اطمینان از زمان واکسیناسیون، دعوت‌نامه‌هایی برای تزریق دز بوستر برای افراد ارسال می شوند ودر این صورت، مسلما افراد با آسیب پذیری بالاتر در اولویت قرار می‌گیرند.

 

منبع: dailyhive.com