Friday, April 19, 2024
-5.2 C
Calgary

کاهش مدت زمان قرنطینه کرونا در آلبرتا از 10 به 5 روز

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشتی آلبرتا، به تازگی تغییراتی در دستورالعمل قرنطینه کرونایی خود اعمال کرده و از این پس، آلبرتایی های مبتلا به ویروس کرونا، بجای 10 روز، ملزم به قرنطینه کردن خود به مدت 5 روز هستند.

جمعه صبح، دکتر دینا هینشاو، مدیر ارشد پزشکی و بهداشت آلبرتا برای اعلام این خبر به وزیر بهداشت آلبرتا، جیسن کوپینگ پیوست.

از روز دوشنبه، سوم ژانویه، کاهش مدت زمان قرنطینه برای مبتلایان جدید آلبرتایی که حداقل دو دز واکسن خود را دریافت کرده باشند، از  10روز به 5 روز اعمال شده است.

برای پایان دادن به قرنطینه، باید علائم بیماریتان به طور کامل برطرف شده باشد؛ در غیر این صورت تا پایان یافتن علائم باید در قرنطینه باقی بمانید.

کوپینگ اضافه کرد: “این افراد پس از گذشت دوران قرنطینه و درصورت برطرف شدن علائمشان، باید برای پنج روز دیگر در اماکن عمومی و در حضور بقیه از ماسک استفاده کنند. این کاهش محدودیت های زمانی قرنطینه، برای جلوگیری از اختلال در محیط های کاری و نیروی کار استان صورت گرفته است.”

” این قانون تنها برای افرادی اعمال می­ شود که به طور کامل واکسینه شده­ اند؛ زیرا طول دوره عفونی و درگیری این افراد با ویروس، کوتاه­ تر است. بنابراین مدت زمان قرنطینه برای افرادی که به طور کامل واکسینه نشده اند همان 10 روز باقی می ماند.”

دکتر دینا هینشاو گفت: هنوز برای اخبار امروز هیچ مورد جدید ابتلا به کووید-19 ای شناسایی نشده است. استان اطلاعات کامل­تر مربوط به کرونا را در چهارم ژانویه اعلام خواهد کرد.

طبق گفته های دکتر هینشاو، تا کنون در حدود 21000 مورد مبتلا به کووید-19 در آلبرتا شناسایی شده است.

سخنرانی هینشاو قرار بود دیروز بعد از ظهر انجام شود، اما به دلیل برگزاری جلسه کرونایی کابینه آلبرتا، به امروز موکول شد.

روز پنجشنبه اعلام شده بود که تمامی دانش آموزان مهدکودک تا کلاس  دوازدهم پس از تعطیلات زمستانی و از 10 ژانویه به کلاس های حضوری باز خواهند گشت.

منبع: dailyhive.com