Thursday, March 28, 2024
-1.4 C
Calgary

واجدین شرایط انجام آزمایش PCR کووید-۱۹ در آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹، مقامات بهداشتی آلبرتا از تغییرات قوانین مرتبط با واجدین شرایط انجام آزمایش PCR کووید-۱۹ خبر دادند.

به گفته دکتر دینا هینشاو، رئیس سازمان بهداشت استان آلبرتا، به دلیل افزایش موارد ابتلا به سویه امیکرون، دریافت نتیجه آزمایش PCR دو روز زمان می‌برد. زمان انتظار برای انجام این آزمایش نیز به طور میانگین چهار روز است.

براساس آخرین به‌روزرسانی بهداشت استان آلبرتا، افراد زیر واجد شرایط دریافت نوبت آزمایش PCR کووید-۱۹ هستند:

  • ساکنین آسایشگاه‌های مراقبت از سالمندان، کارکنان و کارمندان مراقبت‌های بهداشتی، پناهگاه‌ها و بازپروری‌هایی که در آنها لازم است رپید تست کووید-۱۹ مثبت مورد آزمایش قرار بگیرد، علائم کووید-۱۹ در آنها مشاهده می‌شود و یا بهداشت استانی از آنها درخواست کرده باشد آزمایش PCR را در آزمایشگاه انجام دهند.
  • اعضای خانواده کارمندان و کارکنان مراکز مراقبت‌های دائم و یا مراکز بحرانی که دارای علائم بیماری هستند.
  • بستری‌شدگان اورژانس‌ها و بیمارستان‌ها که علائم جدید کووید-۱۹ را از خود نشان می‌دهند، بیمارانی که دارای علائم پیشین کووید-۱۹ هستند و بیمارانی که با مشکلات تنفسی در بخش اورژانس بستری هستند.
  • بیماران علامت‌دار که در صورت مثبت بودن نتیجه آزمایش کووید-۱۹ به درمان سوترویماب (پادتن مونوکلونال) نیاز دارند. افراد بالای ۵۵ سال که واکسینه نشده‌اند، افراد بالای ۱۸ سال که دارای بیماری‌هایی نظیر دیابت، چاقی، بیماری کلیوی مزمن، نارسایی مزمن قلب، بیماری انسدادی مزمن ریه یا آسم متوسط تا شدید هستند، کودکان ۱۲ تا ۱۷ سال که دارای گواهی پزشک اطفال هستند، بارداران و افرادی که دارای نقص ایمنی هستند (پیوند اعضا، سرطان فعال یا درمان سیستم ایمنی)، در صورت واکسینه شدن نیز در این گروه قرار می‌گیرند.
  • اعضای جوامع منزوی‌تر نظیر اقوام اولیه کانادا، اینوئیت‌ها‌، متیس‌ها و همچنین افرادی که با دلایل کاری به این جوامع سفر می‌کنند.
  • کودکان و بزرگسالان بدون علامتی که برای پیوند اعضاء مراجعه می‌کنند، پیش از پیوند.
  • کودکان و بزرگسالان پیش از انجام شیمی درمانی.
  • نوزادان تازه متولد شده از والدین مبتلا به کووید.
  • مسافران بین‌المللی که در طی ۱۴ روز پس از ورودشان به کانادا علائم کووید-۱۹ را مشاهده می‌کنند.

به گفته دکتر هینشاو، انجام آزمایش PCR در برابر سویه امیکرون غیرممکن است و اکثر افرادی که دارای علائم جدی نیستند نیاز به انجام این آزمایش ندارند. افرادی که دارای نقص ایمنی هستند باید خود را ایزوله کرده و در صورت مشاهده نتیجه مثبت رپید تست علائم خود را بررسی کنند.

۸۱۱ آلبرتا روزانه تماس‌های فراوانی دریافت می‌کند، به آلبرتایی‌ها توصیه می‌شود پیش از تماس با ۸۱۱ علائم بیماری را از طریق ابزارهای آنلاین کووید-۱۹ بررسی کنند.

 

 

 

منبع: Dailyhive