Monday, March 18, 2024
14.4 C
Calgary

شمار مبتلایان کووید-۱۹ در آلبرتا باز هم رکوردشکنی کرد

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

مقامات بهداشت آلبرتا روز چهارشنبه ۶۷۸۹ مورد جدید ابتلا به کووید-۱۹ را تأیید کردند.

بیشترین رکورد تعداد موارد ابتلا روزانه با ۶۲۵۷ مورد در ۶ ژانویه ۲۰۲۲ به ثبت رسیده بود. پیش از این نیز بیشترین تعداد موارد ابتلای روزانه مربوط به ۲۰ آپریل ۲۰۲۱ با ۲۴۳۳ مورد ابتلا بوده است.

در حال حاضر ۶۱٬۲۲۹ مورد فعال ابتلا به کووید-۱۹ در آلبرتا وجود دارد. بنابراین، تست‌های مثبت کووید-۱۹ استان در تاریخ ۱۱ ژانویه چیزی حدود ۳۸٪ است.

هم‌اکنون ۷۴۸ بیمار مبتلا به کووید-‍۱۹ در بیمارستان بستری هستند که از این تعداد ۸۲ بیمار تحت مراقبت‌های ویژه قرار دارند. تعداد بستری‌شدگان از روز گذشته ۴۰ نفر افزایش یافته است.

افراد واکسینه نشده ۳۷٬۵۷٪ از کل بستری‌شدگان ناشی از کووید-۱۹ را تشکیل می‌دهند، ۴٬۵۵٪ افرادی هستند که یک دوز واکسن دریافت کرده‌اند و ۵۷٬۸۹٪ نیز افرادی هستند که به طور کامل واکسینه شده‌اند.

تا ۱۱ ژانویه، ۷٬۹۵۴٬۷۰۳ دوز واکسن کووید-۱۹ در استان تجویز شده است. تاکنون ۸۹٬۶٪ افراد بالای ۱۲ سال واجد شرایط استان حداقل یک دوز واکسن کووید-۱۹ را دریافت کرده‌اند و ۸۵٬۶٪ نیز به طور کامل واکسینه شده‌اند.

تعداد قربانیان کووید-۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ نفر و مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید-۱۹ در آلبرتا به ۳۳۶۷ نفر رسیده است.

از ابتدای همه‌گیری تا کنون ۴۲۴٬۳۲۲ مورد ابتلا به کووید-۱۹ در آلبرتا ثبت شده است که از این تعداد ۳۵۹٬۷۲۶ بیمار بهبود یافته‌اند.

 

 

 

منبع: Dailyhive