Tuesday, March 19, 2024
6.2 C
Calgary

جیسون کنی پیشنهاد کبک، مبنی بر دریافت مالیات از واکسینه نشده ها را محکوم کرد.

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

نخست وزیر جیسون کنی، پیشنهاد کبک، مبنی بر دریافت مالیات از واکسینه نشده ها را به شدت محکوم کرده و آن را ” عملی اشتباه و غیر کانادایی ” خواند.

سه شنبه بعد از ظهر، فرانسوا لگو، نخست وزیر کبک، از احتمال انجام فرمان جدیدی خبر داد که مطابق آن، بزرگسالانی از این استان که از دریافت دوز اول واکسن کووید-19 خودداری می کنند، وادار به پرداخت هزینه ای تحت عنوان “سهم سلامتی” می شوند.

بعد از ظهر پنجشنبه، کنی در اطلاع رسانی کرونایی خود گفت: از جمله پیامد های این سیاست، بی توجهی و فشار بیش از حد به واکسینه نشده های کم درآمد منطقه و قطع برنامه های مراقبتی از آن ها است ؛ که به نظر من کاری غیر انسانی و غیر اخلاقی است و دور از طرز تفکر کانادایی ما است.

” به نظر من  این کار در نهایت، باعث ایجاد تبعیضی غیر مستقیم در برابر افرادی که با فقر و موانع دیگر دست و پنجه نرم می کنند می شود. ما به عنوان اعضای یک جامعه، موظفیم روشی اخلاقی  برای ترغیب مردممان به کار درست انتخاب کنیم، نه اینکه آن ها را بر خلاف میلشان مجبور به انجام کاری کرده و برای برخورداری یا عدم برخورداری از سیستم بهداشتی آن ها تعیین و تکلیف کنیم.”

” این فرمان، برای من هیچ معنا و مفهومی ندارد. انجام دادن آن درست مانند آن است که با قرار دادن تک تک افراد جامعه بر روی ترازو و محاسبه مقدار اضافه وزنشان، مشخص کنیم آیا لازم هست از آن ها هزینه اضافی ای در قبال ارائه خدمات بهداشتی دریافت شود یا خیر.”

“این کار کاملا غلط و خلاف باور های ما کاناداییان است و امیدوارم دولت فدرال و کبک از انجام این فرمان عقب نشینی کنند.”

دیروز، انجمن آزادی های مدنی کانادا (CCLA) نگرانی های خود را در مورد طرح مالیاتی اعلام شده برای واکسینه نشده ها توسط دولت کبک ابراز کرد.

منبع: dailyhive.com