Friday, April 19, 2024
0.7 C
Calgary

تاخیر در ارسال کیت‌های تست به آلبرتا

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

بنابر اعلام رئیس سازمان بهداشت، ارسال آخرین محموله کیت‌های تست فوری COVID-19 به آلبرتا با تاخیر مواجه شده است.

دکتر دنیا هینشاو عصر سه‌شنبه با انتشار پستی توییتری اظهار داشت فرایند ارسال کیت‌های تست فوری خانگی از طرف دولت فدرال و شرکت‌ها با تاخیر صورت می‌گیرد. او در ادامه افزود که مقامات بهداشتی در تلاشند این مشکل را هرچه سریع‌تر حل کنند.

جیسون کوپینگ، وزیر بهداشت استان، در پستی توییتری از وعده سازمان بهداشت کانادا برای ارسال 16.5 میلیون کیت تست فوری به آلبرتا تا پایان ماه ژانویه گفت و افزود تاکنون تنها 500,000 تست به استان ارسال شده و تاریخ دقیقی برای ارسال مابقی کیت‌ها اعلام نشده است.

کوپینگ در ادامه افزود: تا تاریخ 11 ژانویه حدود 1.7 میلیون کیت تست به مدارس ارسال شده که تنها 40 درصد میزان وعده داده شده است. ما در تلاشیم باقی کیت‌ها را تا پایان هفته از دولت فدرال و منابع خود تامین کنیم.

کوپینگ در ادامه افزود: دولت آلبرتا مستقیما 14 میلیون تست برای استان خریداری کرده است. یک میلیون سفارش به دست ما رسیده اما شرکت‌ها بخاطر مشکلات چرخه تامین باقی سفارش‌ها را دیرتر ارسال می‌کنند.

فیلومنا تاسی، وزیر خدمات عمومی و تدارکات کانادا، صبح چهارشنبه در اینباره گفت: تا ابتدای ژانویه در تامین کیت‌های موردنیاز استان‌ها مشکل نداشتیم، اما شیوع اومیکرون تقاضا برای تست را شدیدا بالا برد.

دولت فدرال با 14 شرکت سازنده کیت‌های تست فوری قرارداد دارد. نخست‌وزیر جاستین ترودو پیش از این قول داده بود در ماه ژانویه 140 میلیون کیت تست میان استان‌ها و قلمروها توزیع کند.

تاسی در بخش دیگر سخنانش گفت: من با برخی از تامین‌کنندگان صحبت کردم. بازار کنونی بسیار رقابتی بوده و مشکلات بسیاری بر سر زنجیره تامین وجود دارد. تامین‌کنندگان با چالش کمبود نیروی کار، دسترسی محدود به مواد خام و حمل‌ونقل محصولات مواجه هستند. ما از تمام قابلیت‌های موجود در دولت فدرال برای حل این بحران استفاده می‌کنیم.

تاکنون تاسی و دولت فدرال بیش از 426 میلیون کیت تست فوری خریداری کرده‌اند.

شیوع گسترده اومیکرون باعث شده تا دسترسی به تست‌های PCR در آلبرتا کاهش یابد و شهروندان به استفاده از کیت‌های تست فوری روی بیاورند. با اینحال ظرفیت کیت‎‌ها در بسیاری از داروخانه‌‌های سطح استان پایان یافته است.

هم‌اکنون تنها برخی از شهروندان درخطر چون زنان باردار و کارکنان مشاغل حساس به تست‌های PCR دسترسی دارند (برای تماشای لیست کامل مشمولان به اینجا مراجعه کنید). با اینحال هینشاو اظهار داشته که افراد دارای نشانه‌های ضعیف بیماری و وضعیت جسمانی مناسب نیازمند انجام تست نیستند و می‌توانند در خانه، حتی بدون تست فوری، خود را درمان کنند.

منبع: Global News