Friday, April 19, 2024
4 C
Calgary

تامین مواد غذایی، بزرگ ترین چالش مالی کانادایی‌ها در سال2022

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

با افزایش هزینه های زندگی، کانادایی ها حتی برای تامین غذا، به عنوان اساسی ترین نیاز یک خانوار نیز تحت فشار بزرگی قرار گرفته اند.

مطابق گزارشی که بتازگی منتشر شده است، هم اکنون بیشترین فشار اقتصادی بر خانواده های کانادایی از سوی فروشگاه‌های مواد غذایی و هزینه‌های اقلام غذایی است.

چندی پیش، شرکت دیجیتالی ارائه دهنده بیمه عمر  PolicyMe، نظرسنجی گسترده ای انجام داد که در آن، از خانوار های کانادایی درباره اولویت ها، عوامل استرس­زا مالی و اقلامی که انتظار افزایش قیمتشان را در سال 2022 دارند سوال شده بود.

مواد غذایی با 59 درصد در صدر فهرست عوامل استرس زای مالی قرار گرفته است. پس از آن هزینه های مربوط به گاز و حمل و نقل (40 درصد)، پرداخت بدهی های کارت اعتباری (28 درصد)، اجاره (24 درصد) و نرخ بهره وام مسکن (15 درصد) قرار دارند.

این نگرانی ها یک ماه پس از آن اتفاق می افتد که گزارش Canada’s Food Price ، از افزایش 966 دلاری هزینه های خورد و خوراک سالانه یک خانواده 4 نفری در سال جدید خبر داد.

PolicyMe با وجود این چشم انداز ناامیدکننده،  دریافت که کانادایی ها هنوز نسبت به امور مالی خود احساس مثبتی دارند.

با آن که نگرانی‌ها در مورد تورم، افزایش نرخ بهره و قیمت مسکن، بسیاری از خانواده‌ها را تحت فشار قرار داده است، تحقیقات نشان میدهند کانادایی ها همچنان دید مثبتی نسبت  به سال 2022 دارند. اندرو اوسترو، مدیر اجرایی PolicyMe در بیانیه‌ای گفت: مردم احساس می‌کنند کنترل امور مالی خود را در دست داشته و می توانند درصد خوبی از درآمد خود را پس‌انداز کنند.

نظرسنجی PolicyMe نشان داد که 67 درصد از کانادایی ها هنوز هم می توانند امور مالی خود را کنترل کنند و 45 درصد از مردم در سراسر کشور به طور منظم دارایی های خود را پس انداز می کنند.

این نظرسنجی از 2 تا 3 دسامبر 2021 و با یک نمونه 1501 نفری از کاناداییان عضو انجمن آنلاین Angus Reid ، انجام شد، که از نظر سن، جنسیت، منطقه و تحصیلات متفاوت هستند. این تحقیقات، در سطح اطمینان 95 درصد و با حاشیه خطای +/-2.5 درصد است.

منبع:  dailyhive.com