Saturday, April 27, 2024
14.9 C
Calgary

هزینه زندگی مجردی در کلگری برای فوریه 2024

عضویت در خبرنامه

آخرین مطالب پیکوبینو

کلگری محل برگزاری رویدادهای ورزشی، فرهنگی و هنری گوناگون است و سرگرمی‌های بسیار در آن یافت می‌شوند. همین موضوع هزینه‌های شما را تا حد زیادی افزایش می‌دهد.

پلتفرم Numbeo که هزینه زندگی در شهرهای مختلف جهان را بررسی می‌کند، پس از تحلیل داده‌های شهر کلگری میزان هزینه‌های ماهانه یک مجرد را (بدون در نظر گرفتن اجاره خانه) 1,571.9 دلار محاسبه کرده است. در این مطلب با جزئیات این گزارش آشنا می‌شویم.

مسکن و قبض‌ها: ماهانه ۲٬۳۳۲.۹۹ دلار

میانگین اجاره‌بهای یک آپارتمان تکخواب در مرکز کلگری ۱٬۹۲۰.۸۶ دلار است. هزینه ماهانه قبض‌های آب، برق و گاز نیز ۳۲۳.۱۲ دلار و هزینه اینترنت وای‌فای ۸۹.۰۱ دلار می‌شود. به این ترتیب باید ۲٬۳۳۲.۹۹ دلار را برای پرداخت این هزینه‌ها کنار بگذارید.

تلفن: ماهانه ۶۰.۵۴ دلار

میانگین هزینه طرح تماس تلفنی به اضافه ۱۰ گیگ اینترنت ماهانه ۶۰.۵۴ دلار است.

حمل و نقل: ماهانه ۱۱۵ دلار

با پشت سر گذاشتن پاندمی کرونا و بازگشت کارکنان به محل کار، اتوبو‌س‌ها و CTrain پر از مسافر می‌شود. هزینه ماهانه استفاده نامحدود از خدمات حمل و نقل عمومی کلگری ۱۱۵ دلار است. اگر محل کار شما در مرکز شهر قرار دارد می‌توانید از بلیط‌های یک‌طرفه ۳.۷۰ دلاری استفاده کنید. در این بین بسیاری پیاده یا با دوچرخه به محل کار می‌روند. با توجه به افزایش هزینه‌های حمل‌ونقل شاید خرید دوچرخه هوشمندانه باشد! توجه داشته باشید که این گزینه‌ها تنها در فصل گرما در دسترس هستند.

مواد غذایی و وسایل خانه: ماهانه ۳۹۸.۹۶ دلار

میانگین هزینه ماهانه مواد غذایی برای افراد مجرد ۲۰ تا ۳۰ ساله ۳۹۸.۹۶ دلار است.

تفریح و رستوران: ماهانه ۳۰۰ دلار

بسیاری برای زندگی شبانه کلگری به این شهر سرزنده مهاجرت می‌کنند، اما این سبک زندگی هزینه‌هایی نیز به همراه دارد. هزینه پیش‌غذا، وعده اصلی و دسر برای دو نفر در یک رستوران‌ متوسط کلگری ۱۰۰ دلار است. اگر هر نفر یک نوشیدنی نیز سفارش دهد مبلغ ۱۵ دلار به صورت‌حساب شما اضافه خواهد شد. اگر علاوه بر این اگر با دوستان خود یک وعده برانچ میل کنید و به کنسرت و سینما بروید، باید ماهانه ۳۰۰ دلار کنار بگذارید.

جشن و مهمانی: ماهانه ۱۲۰ دلار

با توجه به نوع نوشیدنی و محل بار باید ۷.۵۰ تا ۱۰ دلار بپردازید. اگر هر آخر هفته‌ دو تا سه نوشیدنی بنوشید هزینه شما ماهانه ۱۲۰ دلار می‌شود.

سلامت و تناسب اندام: ماهانه ۸۰.۱۲ دلار

میانگین شهریه ماهانه باشگاه بدن‌سازی در کلگری ماهانه ۸۰.۱۲ دلار است. برای صرفه‌جویی در این هزینه‌ می‌توانید از وسایل بدنسازی خانگی استفاده کنید و به جای آسانسور از پله‌ بالا و پایین بروید.

خرید قهوه از کافی شاپ: ماهانه ۶۰ دلار

اگر به جای یک فنجان لاته یک لیوان بزرگ قهوه معمولی به مبلغ ۳ دلار سفارش دهید، هزینه ماهانه شما ۶۰ دلار می‌شود! اگر قهوه خود را در خانه دم کنید هزینه آن به مراتب کمتر خواهد شد.

هزینه‌های اضافی: ۱۲۵ دلار در هر ماه

مهم نیست محاسبه هزینه‌های خود را چقدر دقیق انجام می‌دهید، در هر صورت برخی موارد را نمی‌توان پیشبینی کرد! به طور میانگین باید ماهانه ۱۲۵ دلار برای هزینه‌های تصادفی کنار بگذارید.

مجموع هزینه‌های ماهانه یک مجرد در کلگری:

مسکن و قبض‌ها: ۲٬۳۳۲.۹۹ دلار در ماه

تلفن: ۶۰.۵۴ دلار در ماه

حمل و نقل: ۱۱۵ دلار در هر ماه

مواد غذایی/ وسایل خانه: ۳۹۸.۹۶ دلار در هر ماه

تفریح/ رستوران: ۳۰۰ دلار در هر ماه

مهمانی: ۱۲۰ دلار در هر ماه

سلامت/ تناسب اندام: ۸۰.۱۲ دلار در هر ماه

قهوه: ۶۰ دلار در هر ماه

هزینه‌های اضافی: ۱۲۵ دلار در هر ماه

مجموع: ۳٬۵۹۲.۶۱ دلار در ماه و ۴۳٬۱۱۱.۳۲ دلار در سال

میانگین درآمد شهروندان کلگری ۴٬۸۲۱.۰۱ دلار است. پس از کسر هزینه‌ محاسبه شده فقط ۱٬۲۲۸.۴ دلار برای شما باقی می‌ماند تا برای پرداخت هزینه دانشگاه، صورت‌حساب کارت اعتباری، سفر، وام مسکن و شرایط اضطراری پس‌انداز کنید! شما می‌توانید با زندگی در حاشیه شهر کلگری تا حدودی هزینه‌های خود را کاهش دهید.

منبع: Daily Hive